Vrijwilliger van de Maand februari: Nico Bruggeling
woensdag 28 februari 2018

Een vereniging kan niet bestaan zonder vrijwilligers, dit geldt uiteraard ook voor onze mooie vereniging. Omdat we bij S.V. Honselersdijk meer dan trots zijn op al onze vrijwilligers, zullen we in 2018 elke maand iemand benoemen tot Vrijwilliger van de Maand. De verkozen vrijwilliger wordt in het zonnetje gezet en ontvangt daarnaast ook een sportief cadeau namens de club.

Vorige maand had Aad van Renesse de eer om de eerste Vrijwilliger van de Maand te zijn in 2018. In de maand februari hebben we een nieuwe vrijwilliger uitgeroepen tot Vrijwilliger van de Maand: Nico Bruggeling. Sinds jaar en dag is Nico al op onze vereniging te vinden en in deze tijd heeft hij diverse werkzaamheden verricht als vrijwilliger, van scheidsrechter tot het schoonhouden van de sporthal. Reden genoeg om Nico deze maand in het zonnetje te zetten!

Welke werkzaamheden verricht je momenteel voor de vereniging?
"Momenteel houd ik me bezig met het schoonmaken van de Sosefhal. Dit doe ik tweemaal per week, op dinsdag en vrijdag. Dan ga ik ’s ochtends vroeg om 6 uur, voordat de dagelijkse activiteiten in de sporthal beginnen, onder meer de vloer schoonmaken met de dweilmachine. In totaal ben ik hier gemiddeld per keer zo’n 1,5 uur mee bezig. Op zondag loopt Ab van Dijk de sporthal nog altijd even na, maar wanneer Ab verhinderd is, doe ik dit ook graag.”

Hoe ben je tot het schoon houden van de sporthal gekomen?
“Voorheen werd het schoonmaken en het schoon houden van de Sosefhal door Ab van Dijk gedaan, voornamelijk op de zondag. Toen Ab hoorde dat ik momenteel wat minder werk te verrichten heb, vroeg hij aan het begin van dit seizoen of ik deze taak op me wilde nemen. Nadat ik helaas geen bardiensten meer kon draaien op dinsdagavond door het sluiten van de kantine, vond ik het leuk om deze taak tweemaal per week voor de vereniging uit te voeren.”

Heb je hiervoor ander vrijwilligerswerk gedaan bij de vereniging?
"Mijn activiteiten bij S.V. Honselersdijk zijn begonnen toen mijn oudste zoon Stefan bij de A- junioren ging voetballen. Trainer Bas Noordermeer zocht nog een leider en dat wilde ik wel graag oppakken. Daarna ben ik een jaar of 13 scheidsrechter geweest, waar ik ook veel plezier aan heb beleefd. Tot een jaar geleden heb ik ook nog bardiensten gedraaid op de dinsdagavond. Helaas is vorig jaar besloten dat door de teruglopende opkomst de kantine op dinsdagavond gesloten werd. Persoonlijk vond ik dat jammer, omdat het altijd een leuke taak was om eens in de maand uit te voeren."

Heb je zelf in het verleden gevoetbald?
"In een grijs verleden heb ik rond mijn 21e samen met mijn broers enkele jaren bij de buren van RKVV Westlandia gevoetbald. Echter was dit niet van een bijzonder hoogstaand niveau, dus hield ik het gauw voor gezien.”

Wat zijn de hoogtepunten in je tijd bij S.V. Honselersdijk?
"De hoogtepunten zijn zeker wel de sportieve successen die de vereniging heeft behaald. Bijvoorbeeld de promotiewedstrijd in het seizoen 2002/2003 tegen V.V. Lyra voor een plek in de eerste klasse, die helaas nipt met 2-1 verloren ging. Daarnaast waren de promotiewedstrijden voor plekken in de 3e en 2e klasse heel bijzonder, vooral met het bijbehorende feest. De vereniging drijft namelijk op saamhorigheid en op dit soort dagen wordt nog maar eens duidelijk wat voor een gezellige vereniging S.V. Honselersdijk is!”

Hierbij willen we Nico Bruggeling bedanken voor zijn jarenlange inzet voor de club en we hopen Nico nog vele jaren op zaterdag terug te zien achter de bar! Als cadeau heeft Nico een Dfit Activity Tracker ontvangen, waarmee onder meer alle dagelijkse activiteiten en je hartslag gemeten kunnen worden.

Volgende maand zetten we opnieuw een van onze dierbare vrijwilligers in het zonnetje!

jem-id