Zware nederlaag S.V. Honselersdijk zaal
maandag 26 februari 2018

S.V. Honselersdijk leed in Den Helder op bezoek bij de nummer 2 Zeemacht met 16-3 weer een zware nederlaag. Na 6-0 bij rust, kwam de Westlandse ploeg terug tot 6-2, maar gaf daarna de wedstrijd weg.

S.V. Honselersdijk speelt sinds het weer terug is in competitie met wat andere spelers. Een mogelijkheid om aan coach Naim el Yousfi te laten zien dat zij op 1e divisie niveau mee kunnen. Helaas pakken niet alle spelers dit goed op en zorgt voor een aantal te grote nederlagen. Van de 4 wedstrijden werd alleen in de wedstrijd tegen Hovocubo 1 punt binnen gehaald na een opleving. In de andere wedstrijden was de instelling niet bij alle spelers zodanig dat er voor de beste teamprestatie wordt gestreden. Zeker bij een grote achterstand stort het team in elkaar.

Coach Naim el Yousfi zal voor de komende wedstrijden snel met een oplossing moeten komen. Afgelopen vrijdag waren er maar weinig spelers die een voldoende scoorden. De doelpuntenscoorders Kenan Koseoglu en Othman El hammouchi (2x) hoorden hierbij. Ook invalkeeper Barry Botman viel niet veel te verwijten.

A.s. vrijdag komt Leekster Eagles op bezoek. De ploeg uit Groningen is bovenin de middenmoot terug te vinden. Gezien de reistijd uit het Noorden is ervoor gekozen om 1 uur later dan gebruikelijk af te trappen. De wedstrijd vangt a.s. vrijdag 2 maart aan om 21:30 uur in de Honselse Sosefhal.

Dames 1 pakt punt in tumultueuze wedstrijd
Bij de dames speelde S.V. Honselersdijk een zeer onvriendelijke wedstrijd tegen Barendrecht. De inzet was de 1e plaats in de 1e klasse. Met 3 verliespunten minder voor aanvang van de wedstrijd in handen van de Westlandse dames. Na 1-1 bij rust werd het uiteindelijk 4-4. De gelijkmaker voor de Dijkse dames viel in de laatste minuut, maar zij mochten het zichzelf aanrekenen dat zij de wedstrijd al niet eerder beslisten na diverse goede mogelijkheden. Het eindsignaal was voor Barendrecht het begin om de onvriendelijkheden in daden om te zetten. Speelsters en supporters van Barendrecht gingen compleet door het lint tegen speelsters van S.V. Honselersdijk, scheidsrechter en later ook onderling.

Foto: Martin van Oostveen

jem-id