Voorbeschouwing: Voorschoten'97 - S.V. Honselersdijk
vrijdag 16 februari 2018

Vorige week ging de formatie van trainer Piet Boon in de thuiswedstrijd tegen directe concurrent UVS Leiden met 0-1 onderuit. Deze week kan dit teleurstellende resultaat goedgemaakt worden in de uitwedstrijd in en tegen Voorschoten'97.

Zoals hierboven aangekondigd werd de ongeslagen reeks van de oranjehemden vorige week beƫindigd door de Leidse formatie van UVS. Een vroeg doelpunt van de Leidenaren zorgde voor de eindstand op het scorebord. De Honselersdijkers wisten de achterstand niet om te buigen, iets wat door de discutabele rode kaart voor Ricardo van der Zijden in de 33e minuut schier onmogelijk werd. De onmogelijke taak werd bijna nog volbracht, echter gingen de kansen voor Tom van Veen en Youri Riepe rakelings voorlangs.

Morgen betreed de Honselse formatie het veld in Voorschoten voor de lastige uitwedstrijd. Gezien het kleine verschil op de ranglijst van 4 punten is ook deze wedstrijd een zeer belangrijke. Daarnaast wist Voorschoten'97 vorige week knap een gelijkspel af te dwingen tegen Valken'68 (0-0). In de heenwedstrijd eerder dit seizoen wist de Honselse formatie met 2-1 de thuiswedstrijd te winnen.

De clubs hebben een rijke onderlinge historie. De eerste ontmoeting van beide partijen in 1988 leidde tot een 2-0 oefenzege voor de ploeg uit Voorschoten. De laatste keer dat S.V. Honselersdijk op bezoek bij Voorschoten'97 wist te winnen, was in het seizoen 1999-2000. Vlak na de eeuwwisseling werd de competitiewedstrijd met 1-2 in het voordeel van de Honselersdijkers beslist.

We hopen de trouwe aanhang van S.V. Honselersdijk ook morgenmiddag langs de lijn terug te zien. Om 14:30 wordt de wedstrijd in gang gefloten door scheidsrechter Gieles. Tot morgen!

Adresgegevens Voorschoten'97
Weddeloop 6