Zaterdag Super Saturday: oud-Westlands Schuurfeest
vrijdag 9 februari 2018

Voor Brabanders en Limburgers is februari een maand waar het carnavalsfeest met dikke letters in de agenda zal staan. Ook menig Westlander kan wel genieten van deze carnavalleske gezelligheid, maar er zijn ook een hoop Westlanders die liever niet geassocieerd willen worden met dit festijn. Speciaal voor deze Westlanders zal de Super Saturday in de kantine van S.V. Honselersdijk op zaterdag 10 februari in het teken staan van oer Westlandse gezelligheid. Iedere Westlander kent ze wel en is er (in een ver verleden) weleens geweest: het schuurfeest. Voor deze Super Saturday zal de kantine worden omgebouwd tot een ouderwetse tuindersschuur waar een grandioos feest wordt gegeven.

Met de lucht van verse potgrond in de neus en in je linkerhand een biertje of wijntje en in je rechterhand een stevige vuist met borrelnoten is het genieten van het muzikale hoogstandje dat je zelf vijf minuten geleden hebt aangevraagd bij de diskjockey's (het welbekende duo van De Maatjes). De rest van de avond sta je slap te ouwehoeren met je maten of waag je een dansje op de dansvloer, waar de heupen lekker los worden gegooid. Nadat je moe, maar voldaan de avond hebt overleefd is het nog even snel de organisatie bedanken en een broodje ham of kaas meenemen voor onderweg, om vervolgens je jas te zoeken op de geïmproviseerde kapstok van oude veilingkarren en huiswaarts te keren.

Kortom, op zaterdag 10 februari zal er in de kantine van S.V. Honselersdijk een echt Westlands feestje worden gevierd, zoals dat vroeger gebeurde in de tuindersschuren. Dus ben je niet zo'n carnavaller of wil je voordat je richting het zuiden vertrekt nog even de sfeer proeven? Kom dan 10 februari naar Sportpark De Strijphorst!

Condubouw