S.V. Honselersdijk zaal hervat competitie met nederlaag
zondag 4 februari 2018

Ook in de zesde uitwedstrijd is S.V. Honselersdijk er niet in geslaagd de volle 3 punten mee naar huis te nemen. In Heerhugowaard hield het andere oranje het uitwedstrijden trauma in ere. Na 1-1 bij rust werd er uiteindelijk met 8-2 van FC Marlene verloren.

Voor S.V. Honselersdijk de 1e wedstrijd na de wedstrijd op Texel. Daar kwam de Dijkse ploeg op 8 dec. Vorig jaar voor het laatst in actie. De nasleep van deze wedstrijd zorgde voor een tijdelijk uit de competitie nemen van de Westlanders en het op non actief zetten van coach Yuri vd Smitte en een schorsing voor James Dhanai.
Vrijdagavond in Heerhugowaard nam Naim el Yousfi de taken waar als coach. Hij had het niet makkelijk daar er nog diverse spelers om div. redenen verstek moesten laten gaan. Kenan Koseoglu had interlandverplichtingen met Turkije. Zij speelden afgelopen week 2 maal tegen het Nederlands team (4-4 en 5-3 voor Nederland) Kaz van Oostrom-Soede en Rowdy Jansen waren beiden geblesseerd. Jansen werd uitstekend vervangen door de 48 jarige (!) Alami Attal Haoui in de goal.
In een gelijk opgaande 1e helft opende Ali Chibani de score voor S.V. Honselersdijk welke kort voor de rust teniet gedaan werd. Snel na de rust was het NĂ©-Shawn Morris die het andere Oranje weer op voorsprong bracht. Door 2 onachtzaamheden wisten de Noord Hollanders in 10 min. tijd de stand om te draaien naar een 3-2 voorsprong. Dit gaf de moegestreden ploeg van Naim el Yousfi een mentale klap en de vechtlust kon niet meer opgebracht worden. Op dat moment verbleef Ali Chibani al geblesseerd aan de kant en werd duidelijk dat enkele spelers op dat moment, door vermoeidheid en instelling, de wedstrijd lieten lopen naar een onnodig hoge 8-2 nederlaag.

Voor coach Naim el Yousfi en Morad Naimi hard werken om volgende week in Hoorn beter voor de dag te komen want anders kan het nog een lastig restant van het seizoen worden. Om 21:30 uur wordt er afgetrapt tegen Hovocubo 2. De Hoornse ploeg heeft tot op heden evenveel punten verzameld als S.V. Honselersdijk dus een zege is noodzakelijk. Indien je het andere Oranje wil ondersteunen kan je mee met de bus naar Hoorn. Vertrek is om 19:00 uur op de parkeerplaats van het Honselse sportpark. Aanmelden: zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

S.V. Honselersdijk Dames blijven op kop
De dames van S.V. Honselersdijk hadden het lastig bij hekkesluiter Tutor in Delft. Een 3-6 zege zorgde echter wel voor continuering van de koppositie in de dames 1e klasse.
Vooral de 1e helft hadden de Dijkse dames het moeilijk. De ploeg was zoekende zonder topscoorster Inge Versteeg. Bij rust keken de dames zelfs tegen een 3-2 achterstand aan. De 2e helft gooide S.V. Honselersdijk alle schroom van zich af en zegevierde alsnog met 3-6. Susan Drankier nam 50% van de score voor haar rekening. De overige 3 treffers werden verdeeld door Amanda de Kok, Jenny van Steeg en Petra Balk.

Condubouw