S.V. Honselersdijk trakteert SVC'08 op eerste thuis verlies
maandag 29 januari 2018

Een gedreven dijkse formatie wist knap 3 belangrijke punten mee te nemen naar Honselersdijk. Op het uiterst fraaie Oostersportpark van de Scheveningse Voetbal Combinatie wist men in de 90e minuut de punten veilig te stellen. De overwinning was terecht, omdat S.V. Honselersdijk de meeste kansen creƫerden.

Statistieken vooraf waren dat S.V. Honselersdijk op de ranglijst 3 punten achter staat op SVC'08. SVC'08 had nog niet verloren op eigen terrein en S.V. Honselersdijk heeft nog geen overwinning behaald op vreemde bodem. Al met al een interessante wedstrijd en ook belangrijk voor de 2e periode.

Het begin van de wedstrijd was het even aftasten aan beide kanten. De eerste echte aanval was van S.V. Honselersdijk in de 9e minuut. Youri Riepe zag kans zich langs een paar tegenstanders te wurmen en schoot maar net naast. De ploeg van Piet Boon maakte het in de beginfase zich zelf moeilijk door een paar verkeerde terugspeelballen, maar dat pakte gelukkig goed uit. Naar mate de wedstrijd vorderde kreeg het meer grip op SVC'08. Onder aanvoering van Marcel Bruggeling werd de druk op de thuisploeg opgevoerd en dat had resultaat. In de 19e minuut was het Frank Vellekoop die bij de cornervlag een perfecte voorzet losliet. Het was Joey Valstar die goed in kwam en vlak voor keeper Joey Vos vrij kon in koppen. Keeper Vos kon met zijn lengte de bal nog wel toucheren, maar de kopbal verdween toch in de kruising, 0-1. SVC'08 was in deze fase zoekende en had aanvallend nog weinig in te brengen. S.V. Honselersdijk bleef de druk opvoeren en in de 27e minuut was het Leon de Brabander die goed voor zijn tegenstander kwam en Tom van Veen op links de diepte instuurde. Tom sneed voor zijn tegenstander langs en had alleen nog maar keeper Joey Vos voor zich. Een uiterste inspanning van keeper Vos voorkwam een tweede treffer. De thuisploeg ging foutjes maken en een terugspeelbal van Angelo Ravenberg werd bijna fataal. Keeper Joey Vos kon koppend nog net redding brengen, maar moest wel een corner weggeven. Einde van de 1e helft kwam er toch een beetje beleving bij de thuisploeg en kwam het dichtbij het doel van Boy Zuiderwijk. Hierbij moest keeper Boy Zuiderwijk een aantal schoten onschadelijk maken. Even leek het erop dat de goed spelende Ricardo van der Zijden het veld moest verlaten. In een duel langs de zijlijn werd hij lelijk op zijn knie getikt en kwam buiten het veld te liggen. Het spel ging verder maar Ricardo kon gelukkig snel terugkeren.

De 2e helft was nauwelijks begonnen of SVC'08 stond al op gelijke hoogte, 1-1. Een voorzet van rechts werd goed in de korte hoek geschoten door Angelo Ravenberg. S.V. Honselersdijk liet zich niet van de wijs brengen en met windje tegen zocht de ploeg toch weer de aanval. In de 57e minuut was het een pass op Angelo Zwirs. Met een mooie beweging ging hij om verdediger Evert van de Laan, maar moest eerst wel een harde tackel ontwijken. Alleen op keeper Joey Vos liet hij Vos volledig kansloos achter,1-2. Even later had de score groter kunnen zijn. Youri Riepe zat kort op zijn tegenstander en bracht hem in balbezit. Hij speelde de bal door het midden op de geheel vrijstaande Tom van Veen. Tom kon alleen op keeper Vos af gaan, maar kon het helaas niet afmaken. Hierna was het SVC'08 die de druk op ging voeren. Met lange ballen naar voren werd de verdediging flink onder druk gezet. En even zo hard werd de bal weer door de Dijkse verdediging richting het doel van de tegenstander geschoten en hopen op een snelle uitval. Maar het gevaar bleef voor het Dijkse doel, want mocht de bal een keer verkeerd vallen in het strafschop gebied, dan kon het nog een hectisch slotfase worden. Een kwartier voor tijd moest jammer genoeg Branco Kok vervangen worden wegens een heupblessure. Naar mate de tijd vorderde leek de winst toch binnen bereik. Echter 4 minuten voor het einde van de wedstrijd een scrimmage in het strafschopgebied. De bal werd uit de doelmond weggekopt en kwam voor de voeten van Thomas Hughes. Hij twijfelde niet en schoot met een daverende knal de gelijkmaker binnen, 2-2. SVC'08 wilde meer en gaf nog even gas, maar vergat het verdedigende werk. In de 90e minuut was het Tom van Veen die van eigen helft mocht vertrekken en op prachtige wijze de verdediging uitspeelde en de verdiende 3-2 voorsprong op het scorebord zetten.

Een hele mooie overwinning en keurig geleid door scheidsrechter Switser.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Marcel Bruggeling (A, geel), Ricardo van der Zijden, Branco Kok (-73 Rutger Opperman), Frank Vellekoop, Youri Riepe, Leon de Brabander, Angelo Zwirs, Tom van Veen, Joey Valstar (-77 Tim van der Meer)

Foto's en verslag: Jan de Brabander

Condubouw