Onnodig verlies in de Flynth Westland Cup
maandag 22 januari 2018

De openingswedstrijd van de Flynth Westland Cup ging vandaag van start. Op het terrein van voetbal vereniging Naaldwijk moest S.V. Honselersdijk het opnemen tegen zaterdag 3e klasser Velo. Na een mindere eerste helft was het S.V. Honselersdijk die de tweede helft dicteerde en een aantal doelrijpe kansen liet liggen om op voorsprong te komen, waardoor penalty's de beslissing moest brengen.

S.V. Honselersdijk leek snel op voorsprong te komen. In de 5e minuut was het Angelo Zwirs die op rechts een perfecte vrije trap los liet. Keeper Aad Duijndam tastte volledig mis en botste tegen Nicky Peters aan. De bal belandde bij Joey Valstar en hij knalde de 1-0 binnen. Scheidsrechter Durgunsu wees terecht voor een doelpunt. Maar toen hij keeper Aad Duijndam met een bloedneus zag liggen veranderde hij ineens van mening. Hij had ,volgens eigen zeggen, NIET naar de middenstip gewezen terwijl iedereen had gezien dat het wel zo was !! Sneu was het voor keeper Duijndam dat hij met een gebroken neus het veld moest verlaten. Veldspeler Thom van Hagen werd zijn vervanger. Het veldspel was niet best aan beide kanten. Van enig beleving binnen de lijnen was weinig te merken. In de 31e minuut was het wel Nicky Peters die op het doel van Hagen af kon stomen, maar vastgehouden werd in het strafschopgebied. Scheidsrechter Durgunsu weigerde hier een strafschop voor te geven. In de 38e minuut kwam S.V. Honselersdijk ongelukkig op achterstand door een van richting veranderd schot van Mick van Elswijk .

De 2e helft was een sterk opererend S.V. Honselersdijk. In de 48e minuut was het gelijk al raak door een afstandsschot via de binnenkant van de paal door Nicky Peters, 1-1. Hierna volgden een aantal kansen die doelrijp waren om gelegenheids keeper Thom van Hagen te passeren. Een paar minuten na de gelijkmaker was het een ideale mogelijkheid voor Joey Valstar die alleen op keeper Hagen af kon gaan, maar helaas mistte. Door een foutje van de keeper Hagen wist Nicky Peters de bal te veroveren en bracht Angelo Zwirs in stelling en hij mistte ook voor open doel. Zo kreeg de Dijk nog een aantal mogelijkheden, maar het vizier stond vandaag niet op scherp. Velo kon hier weinig tegenoverstellen en maakte weinig klaar in de 2e helft. S.V. Honselersdijk was niet bij machte om tot scoren te komen en zodoende bleef het gelijkspel en moesten penalty's de beslissing brengen. Hierin was Velo de betere, zodat S.V. Honselersdijk de Flynth Westland Cup al snel kon verlaten.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Marcel Bruggeling (A), Ricardo van der Zijden, Branco Kok (-80 Lars Ammerlaan), Tim van der Meer, Youri Riepe, Leon de Brabander, Angelo Zwirs, Joey Valstar, Nicky Peters (-66 Robbin Westein)

Foto's en verslag: Jan de Brabander

Condubouw