Kadootje voor S.V. Honselersdijk
zondag 17 december 2017

Het venijn zat in de staart van de wedstrijd tegen DSO. Na de uitstekende start van S.V. Honselersdijk met in de zesde minuut al de 1-0 bleven de trouwe supporters van het eerste lang in spanning. Wel of geen kerstkado in de vorm van punten? De wedstrijd startte met twee voorzetten van links, waar Tom in de zesde minuut Joey vrij voor het doel vond. De 1-0 (foto 1) lag al vroeg in het mandje. Dat leek van korte duur te zijn. Één minuut later zorgde een duw in de achterhoede voor een strafschop voor DSO, welke echter op de paal belandde (foto 2). DSO had meer drang naar voren en speelde met meer agressie. Het was dan ook voorspelbaar dat de 1-1 zou vallen. In de 29e was het zover. Echter de doeltreffende kopbal van DSO (geheel vrijgelaten door het verdedigingscentrum) werd wegens buitenspel afgekeurd. Wel kreeg DSO een vrije trap. Achteraf bleek dat een overtreding te zijn, waarvoor het voordeel was toegepast. Er werd niet getreurd door DSO want uit de vrije trap viel alsnog de 1-1. Vrijstaand bij de eerste paal werd er keurig ingekopt (foto 8). Klassiek doelpunt voor de oplettende spitsen en de niet oplettende verdedigers. DSO speelde beter dan S.V. Honselersdijk, dat vooral de lange bal hanteerde en daarmee niet in haar spel kwam.
Een fraaie aanval van achteruit leverde voor DSO de niet verrassende en verdiende 1-2 op.
Na de rust zagen we een ander S.V. Honselersdijk. Sterk aandringend met de beste kans voor Angelo in 52e minuut (foto 12). Andere kansen ontstonden uit corners, waaruit er één zelfs over de doellijn dreigde te gaan (foto 16). Dit duurde een kwartier waarna DSO drie 100% kansen kreeg voor de 1-3. Keeper Boy behoedde S.V. Honselersdijk een aantal keer voor een verdere achterstand. Waar DSO het beste van het spel had, pompte S.V. Honselersdijk in een ultieme poging de bal in het strafschop gebied. Daar bleek een hand van DSO de bal te raken, waardoor de bal op de stip ging. Tom maakte in de 88e de 2-2. En zorgde daarmee toch voor een kerstkadootje.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Pawel Rubin, Ricardo van der Zijden (geel) (74e Michel van Giesen geel), Bryan de Brabander, Branco Kok, Youri Riepe, Leon de Brabander (geel), Tim van der Meer (62e Nick Peters geel), Angelo Zwirs, Joey Valstar, Tom van Veen (A)

jem-id