S.V. Honselersdijk Zaal 1 thuis Onverslaanbaar
dinsdag 28 november 2017

Ook in de vijfde thuiswedstrijd wist S.V. Honselersdijk opnieuw de volle 3 punten in Honselersdijk te houden. De Dijkse ploeg won in de Sosefhal vrijdagavond eenvoudig maar zonder echt goed te spelen met 10-3 ruim van Het Vennewater.

Na de wederom een onnodige uitnederlaag vorige week in Urk, had de ploeg van coach Yuri vd Smitte thuis weer wat goed te maken. Hoewel er door werk en andere vertragingen nauwelijks tijd was voor een echte voorbereiding, begon de Dijkse ploeg rustig maar wel overtuigend met zeker in de beginfase veel balbezit, wat ook de 1-0 opleverde van Amine Marhoub, maar in een veel te laag tempo. Na de 2-0 door Nick Brouwer werd het andere Oranje maar zelden echt gevaarlijk en was het een fase heel matig van beide kanten, ballen gingen op en neer en van echt voetbal was weinig sprake. De ploeg uit Heiloo kon zelfs door gestuntel in verdediging op gelijke hoogte komen. Je zou denken dat dit voor S.V. Honselersdijk een ‘wake up call’ zou zijn, maar niets was minder waar. De gehele eerste helft bleef het van twee kanten rennen en vliegen en hadden beide ploegen moeite om meer dan 3 x een eigen speler te bereiken. Toch was het dankzij een surplus aan individuele kwaliteiten waardoor het andere oranje alsnog de 4-2 voorsprong bij rust wist te pakken door nogmaals Brouwer en Kaz van Oostrom-Soede, die een goed uitgespeelde corner bij de tweede paal binnen wist te punteren.

Na wat harde woorden door coach Yuri vd Smitte in de rust en het terug in organisatie zetten van de ploeg, was de tweede helft veel beter. Door continue druk te zetten op eigen helft en de momenten goed te kiezen om ook op helft van de tegenstander druk te zetten, zakte het toch echt wel matige Vennewater (aangetekend moet worden dat de Noord Hollanders een hele jonge ploeg hebben, met zelfs enkele A spelers daarin) snel weg en wisten de Westlanders de wedstrijd naar zich toe te trekken. Door goals van achtereenvolgens Amine Marhoub, Kenan Koseoglu, Né-shawn Morris en nog 3 x Nicky Brouwer (die in totaal dus 5x scoorde), wist S.V. Honselersdijk gemakkelijk uit te lopen naar 10-3, twee gemiste 10 meter trappen en een handvol 100% kansen maakte dat de Dijkse ploeg er geen monsterscore van maakte, maar een 15-3 had de verhouding meer recht gedaan en het is zonde dat S.V. Honselersdijk in de laatste fase niet echt doordrukte.

Al met al, matig gespeeld maar een terechte overwinning... 5 uit 5 thuis, goed voor de 4e plek in de 1e divisie. Nu alleen nog een keer de punten in een uitwedstrijd pakken. Over 2 weken mag dit geprobeerd worden bij het hoog geplaatste Texel. De Dijkse ploeg kan hier de aansluiting met de top definitief pakken, mits het een keer een uitwedstrijd weet te winnen. De vaartocht terug naar het vasteland op een vissersbootje zal dan een stuk prettiger zijn.
OP 15 december wacht S.V. Honselersdijk dan de laatste thuiswedstrijd dit jaar. Leekster Eagles uit Leek in Groningen is dan de tegenstander. Zeker geen gemakkelijke opgave om dan de 6e thuiszege te halen.

S.V. Honselersdijk dames verstevigen koppositie
Door een 0-3 zege op bezoek bij naaste achtervolger Barendrecht vergrootten de dames van S.V. Honselersdijk de voorsprong tot 4 punten. De ruststand van 0-1 werd de 2e helft soeverein uitgebouwd. Marloes Scholtes, Inge Versteeg en Tamara de Kuiper waren succesvol voor de Dijkse dames.

Verslag: Peter Botman
Foto’s: Martin van Oostveen