Zaal 1 weer sterk in eigen huis
zaterdag 11 november 2017

Ook in de vierde thuiswedstrijd wist S.V. Honselersdijk opnieuw de volle 3 punten in Honselersdijk te houden. Met een goede (ondertussen in thuiswedstrijden zelfs regelmatige) 6-3 overwinning op AC Kingdom uit Amsterdam, houdt S.V. Honselersdijk aansluiting bij de top van de Eerste Divisie A.

Honselersdijk, wat door verkeersproblemen vanuit de hoofdstad voor AC Kingdom een kwartier later aan de wedstrijd begon, kwam weer sterk uit de startblokken en pakte met verzorgd voetbal en een hoog tempo direct het initiatief in de wedstrijd. Het duurde aan de kant van de Dijkse ploeg af en toe alleen te lang om het balbezit tot kans om te zetten, daardoor was het AC Kingdom, wat door een moment van onoplettendheid in de defensie S.V. Honselersdijk, uit afstandsschot scoorde. AC Kingdom wat terugviel op individuele acties en counters uit een verdedigende stelling maakte het andere oranje daarna lang moeilijk (waarbij ook een groot aantal kansen door S.V. Honselersdijk zelf niet werden afgerond), toch was het Né-shawn Morris die uit een scherp uitgevoerde counter de 1-1 aantekende met een mooi geplaatst schot in de verre hoek.

Heel lang kon S.V. Honselersdijk niet van de gelijkmaker genieten, want een nagenoeg identieke situatie maakte dat Rowdy Jansen voor de tweede keer van afstand werd gepasseerd, 1-2. Toch was dit achteraf de ommekeer in de wedstrijd, want vanaf dit moment kroop de thuisploeg echt uit de schulp en schakelde een tandje bij... Een flinke dosis pech, paal, lat en de keeper van de Amsterdammers stonden een gelijkmaker voor de rust nog in de weg, maar de rust zou uiteindelijk enkel uitstel van executie betekenen voor AC Kingdom.

In de tweede helft trok de ploeg van coach Yuri vd Smitte door waar het in eerste helft was geëindigd, aanval na aanval zorgde voor veel gevaarlijke momenten voor de goal van de Amsterdammers. Al snel wist S.V. Honselersdijk het overwicht in doelpunten om te zetten, Kenan Koseoglu scoorde met een vlammend schot de gelijkmaker, waarna de Né-shawn Morris show begonnen leek. In een tijdsbestek van enkele minuten wist Né-shawn samen met die andere balvirtuoos van S.V. Honselersdijk, Amin Marhoub de wedstrijd op zijn kop te zetten en van 2-2 de voorsprong uit te bouwen naar 6-2... Vermoeidheid en onnauwkeurigheid in de afronding behoede AC voor een (misschien wel terechte) grotere nederlaag, want vanaf dat moment miste S.V. Honselersdijk nog een handvol opgelegde kansen. Een onnodige tegengoal uit een counter zorgde voor een 6-3 eindstand en een zeer vermakelijke wedstrijd voor het publiek. Né-Shawn Morris zorgde dus voor een hoofdrol door 4 treffers voor zijn rekening te nemen

OP 24 november speelt S.V. Honselersdijk haar volgende thuiswedstrijd tegen directe concurrent Het Vennewater, maar eerst aanstaande vrijdag de uitwedstrijd bij en in Urk! Hopelijk zal de Dijkse ploeg dan eens afrekenen met het uitsyndroom. Waar alle 4 de thuiswedstrijden gewonnen werden, werd er in 3 uitbeurten nog geen punt binnen gehaald.

S.V. Honselersdijk Dames winnen wel uitwedstrijd
Ook de Honselse dames blijven goed presteren. Op bezoek bij DSVP werd met 1-7 gewonnen waardoor de 2e plek in de 1e klasse in handen bleef. De achterstand op koploper Barendrecht bedraagt 2 punten.
S.V. Honselersdijk legde de basis van de zege in de 1e helft toen het een 0-5 voorsprong nam. De 2e helft haperde de doelpuntenmachine een beetje, maar de voorsprong was al ruim. Inge Versteeg scoorde 4 maal. Marloes Scholtes, Tamara de Kuiper en een DSVP speelster zorgden voor de andere Dijkse treffers.

Foto: Martin van Oostveen

Condubouw