Voorbeschouwing: S.V. Honselersdijk - CVC Reeuwijk
vrijdag 27 oktober 2017

Honselersdijk kan met een goed gevoel aan de zesde speelronde van de competitie beginnen. Na een moeizame competitiestart is de formatie van trainer Piet Boon nu al 3 wedstrijden op rij ongeslagen. Na de 2-1 overwinning op Voorschoten'97 werd er tweemaal gelijkgespeeld.

De uitwedstrijd tegen UVS resulteerde in een 1-1 gelijkspel, terwijl er vorige week gelijk werd gespeeld op bezoek bij DoCoS. Dit was een knappe prestatie, aangezien de Honselersdijkers ruim een helft met 10 man stonden na een rode kaart voor verdediger Michel van Giesen. Een 2-1 achterstand bij rust werd omgezet in een 2-2 gelijkspel door een doelpunt van Angelo Zwirs.

Na 2 wedstrijden op Leidse bodem staat deze week de thuiswedstrijd tegen CVC Reeuwijk op het programma. Ondanks dat de Reeuwijkers pas 3 punten hebben verzameld, is Honselersdijk gewaarschuwd. Vorige week wist de ploeg namelijk een 0-3 achterstand bij rust om te zetten in een knappe 4-3 overwinning. Deze knappe prestatie laat zien dat Reeuwijk beschikt over een sterk karakter. De ontmoeting tussen S.V. Honselersdijk en promovendus CVC Reeuwijk is de eerste ontmoeting in de historie van beide clubs.

Om 14:30 zal er door scheidsrechter Spaans gefloten worden voor de aftrap op Sportpark de Strijphorst. De eer is deze week aan Sjef van Os om als Pupil van de Week het eerste doelpunt te maken. We hopen iedereen zaterdag langs de lijn te zien om de Honselse formatie naar een overwinning te helpen!

Sosef & v/d Knaap