S.V. Honselersdijk pakt op karakter alsnog een punt
maandag 23 oktober 2017

Op Sportpark Morskwartier in Leiden haalde verdediger Michel van Giesen het einde niet tegen DoCos. Kort voor de rust werd hij met rood van het veld gestuurd door scheidsrechter Korbee, maar door de tomeloze inzet van de gehele ploeg in de 2e helft werd alsnog een punt binnengesleept (2-2) Er had eigenlijk nog meer in kunnen zitten.

DoCos was deze wedstrijd erop gebrand de negatieve serie van twee opeenvolgende nederlagen een halt toe te roepen. Maar het ontving vandaag een S.V. Honselersdijk die meer en meer zijn draai begint te vinden in de 2e klasse. Het liet de laatste wedstrijden zien dat het geen angst heeft voor elke tegenstander. Het begin van de wedstrijd was dan ook lovend. DoCos werd aan alle kanten voorbij gelopen. In de 8e minuut werd dan ook hard toegeslagen in een lang lopende aanval. Het was Leon de Brabander die de bal goed oppikte en Nicky Peters op links bediende. Makkelijk langs zijn tegenstander knalde hij de bal op keeper Mitchel van Abswoude. De terugspringende bal werd door Tim van der Meer bij de 2e paal neergelegd, waar Tom van Veen in één keer uithaalde en onhoudbaar voor keeper van Abswoude, 0-1. Er had meer ingezeten het eerste kwartier. Even later een korte corner, werd teruggelegd op Joey Valstar en deze scheerde maar net langs de paal. De druk op het doel van DoCos werd groter. De thuisploeg was niet in staat om een redelijke aanval op te zetten. Ze probeerden het met enkele afstandsschoten, maar deze gingen ver naast. Op een ongelukkig moment werd op het middenveld balverlies geleden en de omschakeling was te traag bij enkele spelers. Door een klutsbal kwam de bal voor de voeten van Simon Joubij en die haalde in één keer hard uit, 1-1. Dit doelpunt gaf DoCos de laatste 10 minuten van de 1e helft vleugels. Niet met mooi voetbal, maar door constant de lange bal te hanteren. Net voor de rust werd dit fataal voor S.V. Honselersdijk. Bij het wegwerken van de bal was het weer een klutsbal die precies voor de voeten van Thomas Goebel terecht kwam en alleen op keeper Boy Zuiderwijk af kon gaan. Verdediger Michel van Giesen was er snel bij en probeerde Goebel alsnog af te stoppen. Hierbij was er aan bij beide kanten lichamelijk contact en Goebel ging maar al te graag naar de grond in het strafschopgebied. Scheidsrechter Korbee zag in zijn opinie een strafschop. Het zure was ook nog, dat van Giesen ook nog de rode kaart voorgeschoteld kreeg en S.V. Honselersdijk met 10 man verder moest spelen. De penalty werd hard ingeschoten door van Empel, 2-1. Een fikse streep door de rekening van de formatie van Piet Boon die eigenlijk voor de rust meer verdiende.

De 2e helft gaf een nog strijdlustiger S.V. Honselersdijk te zien. Onder aanvoering van regisseur Marcel Bruggeling werd zowaar DoCos op eigen helft vastgezet. Het kreeg gelijk al in het begin van de tweede helft een aantal corners te nemen. En in de 49e minuut een scherp genomen corner van Tom van Veen bereikte de ingelopen Angelo Zwirs en hij kon van dichtbij de 2-2 noteren. Een hele mooie opsteker voor de ploeg en ook voor de vele meegereisde dijkse supporters, die voelden dat er meer in zat. Na een kwartier was het Nicky Peters die op links met een aantal verdedigers dolde en de bal uiteindelijk breed legde op Tim van der Meer. Echter zijn uithaal was te zacht om keeper van Abswoude het moeilijk te maken. De dijkse verdediging gaf ook de 2e helft weinig weg. De aanvallen van DoCos werden eenvoudig opgevangen. Het meeste gevaar waren de vrije trappen die voortkwamen uit pietluttige overtredingen waar scheidsrechter Korbee voor floot. Tegen het einde van de wedstrijd bij een kopduel tussen Branco Kok en DoCos aanvaller Mitchel Klein, moest Klein met een hoofdblessure het veld geblesseerd verlaten. Na afloop werd Klein met de ambulance weggebracht naar het ziekenhuis en bleek later een scheurtje in zijn schedel te hebben opgelopen. Namens de S.V. Honselersdijk wensen we Mitchel Klein veel sterkte met het herstel. Aangezien DoCos zijn 3 wissels al had ingebracht kwam ook DoCos met 10 man te staan. De laatste 10 minuten probeerde beide ploegen de winst naar zich toe te trekken. Hierbij was S.V. Honselersdijk het dichts bij de winnende treffer. In de 90e minuut was het een voorzet van Angelo Zwirs op de vrijstaande Nicky Peters. Zijn uithaal werd gered door DoCos keeper van Abswoude. Aan de andere kant een van richting veranderd schot van Chris van Empel ging maar net naast het doel van Boy Zuiderijk. Ver in blessure tijd, een opmerking van keeper van Abswoude aan het adres van scheidsrechter Korbee wat hem uiteindelijk een gele kaart opleverde en een vrije trap randje strafschopgebied voor de Dijkse ploeg. Deze werd een tikje breed gelegd door Joey Valstar en snoeihard net boven de lat overgeschoten door Tom van Veen. Hierna floot scheidsrechter Korbee voor het einde van de wedstrijd en net als de week ervoor, vertrokken we uit Leiden met een zuur puntje.

Aanstaande zaterdag komt Reeuwijk op bezoek. Met dezelfde instelling moeten toch de punten op de Dijk blijven.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Ricardo van der Zijden, Michel van Giesen (rood), Marcel Bruggeling (A), Branco Kok, Tim van der Meer (-80 Youri Riepe), Leon de Brabander, Joey Valstar, Angelo Zwirs, Tom van Veen , Nick Peters (-90 Pawel Rubin)

Door: Jan de Brabander

Van Dijk Brouwer Installatietechniek