Voorbeschouwing Valken'68 - S.V. Honselersdijk
vrijdag 22 september 2017

Terug van weggeweest: de voorbeschouwing op de competitiewedstrijden van ons eerste elftal. Om de wedstrijdspanning wekelijks richting de zaterdag op te bouwen, zal er voor elke wedstrijd weer een ouderwetse voorbeschouwing gehouden worden. Met deze week de eerste competitiewedstrijd, namelijk de uitwedstrijd tegen Valken'68.

Voetbalvereniging Valken'68 is in 1968 opgericht door een groep Valkenburgers die het hoog tijd vond dat het Zuid-Hollandse dorp weer een voetbalclub kreeg. Pogingen om in Valkenburg een voetbalclub langer dan enkele jaren in leven te houden, waren eerder gestrand. Het geluk was ditmaal aan hun zijde, waardoor ons vlaggenschip komend weekend af mag reizen naar Valkenburg.

S.V. Honselersdijk speelde in de historie slechts 2 keer eerder tegen het vlaggenschip van Valken'68. Vorig seizoen werd er ook vroeg in de competitie afgetrapt tegen de Valkenburgers, met een 0-2 verlies als resultaat. De terugwedstrijd in de competitie ging de mannen van Piet Boon beter af: 1-2 winst. De toenmalige nummer 2 van de competitie werd afgetroefd door twee doelpunten van Nick Peters.

De serie bekerwedstrijden werd afgelopen zaterdag door S.V. Honselersdijk afgesloten met een knap gelijkspel tegen Velo Zondag 1 (1-1). Eerder werd er met 1-3 verloren van Westlandia Zaterdag 1 en met 3-3 gelijkgespeeld in de uitwedstrijd tegen GDA Zondag 1. Met deze positieve uitslagen in het geheugen lijkt ons eerste elftal klaar voor een goede competitiestart.

Komende zaterdag gaat de formatie op zoek naar een nieuwe overwinning op Valkenburgse bodem. Er zal om 14:30 afgetrapt worden op Sportpark ’t Duyfrak, al vanaf 1974 de thuisbasis van Valken'68. Het adres is Duyfraklaan 9, Valkenburg. De Honselse formatie kan alle steun gebruiken, dus graag tot zaterdag!

jem-id