Zaal 1 deze vrijdag thuis tegen eredivisionist TPP
maandag 4 september 2017

Aanstaande vrijdag 8 september om 20:30 trapt het vernieuwde 1e zaalteam af voor de 1e echte wedstrijd dit seizoen. Het in de eredivisie uitkomende TPP Rotterdam is in de Sosefhal de tegenstander. De wedstrijd betreft een landelijke bekerwedstrijd. Verlies zou gelijk het einde betekenen van de bekeraspiraties dit seizoen. Want deelname aan de landelijke beker betekent dat s.v. Honselersdijk niet meedoet aan de districtsbeker, die afgelopen seizoen in Dijkse handen kwam.

Voor S.V. Honselersdijk een kleine graadmeter wat het komend seizoen kan verwachten alhoewel de ploeg uit de Maasstad nog weer 1 klasse hoger uitkomt dan waar s.v. Honselersdijk gaat acteren. In de oefenwedstrijden gespeeld tegen tegenstanders die ook landelijk uitkomen bleek al wel dat het tempo een stuk hoger ligt. Het grootste deel van de Honselse ploeg is ongewijzigd gebleven, met enkele nieuwe gezichten hoopt het in de 1e divisie dit seizoen ook leuk mee te doen. Dit doet men onder de nieuwe coach Yuri van der Smitte. De coach uit Berkel en Rodenrijs loopt al heel wat jaren mee in het zaalvoetbal, heeft o.a. Zvv Den Haag en Lugdunum onder zich gehad en hoopt nu een succesvolle periode bij s.v. Honselersdijk tegemoet te gaan. Of het andere Oranje al potten kan breken tegen TPP is maar de vraag. De Rotterdamse ploeg komt al vele jaren uit in de eredivisie en zal een stuk geroutineerder zijn dan s.v. Honselersdijk waar de voorbereiding niet helemaal verliep zoals gewenst. Een belangrijke graadmeter had de wedstrijd tegen Watergras afgelopen vrijdag in Gouda geweest. De Goudse eredivisionist belde echter `s middags af omdat zij te weinig spelers hadden.

Ook op 15 september speelt s.v. Honselersdijk thuis. Dan wordt er om 20:30 uur in de Sosefhal afgetrapt voor de 1e competitiewedstrijd, tegenstander is FC Marlene 2 uit Heerhugowaard.
Wij nodigen u dan ook uit om de komende 2 vrijdagen zaal 1 aan te komen moedigen. De toegang is gratis en u zult zeker geen spijt hebben van uw bezoek. De ingang van de Sosefhal is nu dit seizoen op vrijdagavond, wanneer het 1e team thuis speelt, gewoon de hoofdingang bij het grote parkeerterrein aan de Condorhorst. Ook de grote kantine is dan open !

Wil jij ook deel uitmaken van het nieuwe zaalvoetbalbolwerk in het Westland. Nieuwe leden of vrijwilligers zijn van harte welkom en voor meer info: zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Zoomin'