Seizoen S.V. Honselersdijk weer begonnen
maandag 21 augustus 2017

De eerste wedstrijd van het seizoen begon tegen de zami’s van Westlandia. De vereniging organiseert de E-Payroll nederlaagserie waaraan ook DSO, Den Hoorn en Lyra mee doen. S.V. Honselersdijk moest het spits afbijten in deze nederlaagserie en deed dat niet onverdienstelijk. Tegen eerste klasser Westlandia deed het niet veel onder. Had men in de afwerking wat scherper geweest, dan had dit misschien wel de eerste nederlaag voor Westlandia geworden.

S.V. Honselersdijk begon met 2 nieuwelingen in de ploeg n.l. ex-Westlandiaan Youri Riepe en Angelo Zwirs van Quintus. Begin eerste helft was het een gelijk opgaande wedstrijd, maar halverwege de eerste helft was het S.V. Honselersdijk die de druk opvoerde op de verdediging van Westlandia, wat resulteerde in een paar kansen. Zo was Tom van Veen dichtbij een treffer nadat hij goed diep aangespeeld werd door Joey Valstar. Zijn schot ging echter naast. Ook een vrije trap van Tom van Veen op Joey Valstar ging maar rakelings over. Bij Westlandia lag het accent op verdedigen en kwamen er met snelle uitvallen gevaarlijk uit. Dit werd voor S.V. Honselersdijk fataal. In de 29e minuut was het keeper Boy Zuiderwijk die een inzet knap tegen hield, maar een minuut later was het toch raak, 1-0.
De laatste paar minuten van de eerste helft was te danken aan keeper Rowdy Janssen van Westlandia dat de stand niet gelijk werd getrokken. Een afstandsschot werd door keeper Janssen over het doel getikt en uit een corner werd de inzet van Tom van Veen via de hand van keeper Janssen en de paal een doelpunt voorkomen.

De 2e helft was het weer S.V. Honselersdijk die de aanval zocht. De ingevallen Lars Ammerlaan ging goed door op rechts en zijn voorzet op de vrij staande Angelo Zwirs werd goed door zien door keeper Janssen ,hij plukte net de bal weg voor de voeten van Angelo. In de 55e minuut kreeg Westlandia een te makkelijk verkregen strafschop, maar die werd knap gehouden door keeper Boy Zuiderwijk. De dijkenaren bleven het doel van Westlandia opzoeken. In de 63e minuut weigerde de scheidsrechter voor een overtreding te fluiten op Tim van der Meer. Hier maakte Westlandia dankbaar gebruik van en scoorde de 2-0. In de 79e minuut kon S.V. Honselersdijk wat terug doen. Uit een voorzet kon Angelo Zwirs al glijdend de 2-1 scoren. Enigw hoop was nog dat de gelijkmaker zou komen, maar dit werd al snel de grond ingeboord want een minuut later was het 3-1 voor Westlandia.

Al met al een nuttige oefenwedstrijd waar trainer Piet Boon wel vrede mee kon hebben met de uitslag.

Dinsdag 22 augustus begint Het Club van Honsel toernooi voor het eerste en tweede team. De S.V. Honselersdijk start tegen Zwaluwen Vlaardingen en de wedstrijden beginnen om 19:30 uur.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Branco Kok, Marcel Bruggeling (A,)Brian de Brabander (-45 Michel van Giesen), Ricardo van der Zijden, Leon de Brabander, Frank Vellekoop (-45 Tim van der Meer), Youri Riepe, Joey Valstar (-45 Lars Ammerlaan), Tom van Veen, Angelo Zwirs.

Door: Jan de Brabander

Van der Meer verzekeringen