Eind goed al goed; S.V. Honselersdijk blijft in tweede klasse!
zaterdag 13 mei 2017

S.V. Honselersdijk blijft tweede klasser in het eerste jaar naar na promotie! Een prima prestatie. Om dit te bereiken werd de beslissende wedstrijd tegen HVC'10 overtuigend met 1-4 gewonnen. Cruciaal in deze wedstrijd waren de 12e tot de 15e minuut waarin HVC'10 drie opgelegde kansen op een doelpunt kreeg. Dat gold ook voor de redding van Boy in de 46e minuut op een geplaatste HVC'10 kopbal bij de stand van 1-2. Daarvoor had S.V. Honselersdijk al diverse kansen gecreƫerd en ook gescoord in de 20e en 35e minuut. De 0-1 ontstond door een overtreding op Nicky en de daarop volgende strafschop werd door Tom feilloos ingeschoten (foto 4). Michel was alert om de 0-2 in te schieten (foto 8) na een stevig doorzettende actie van Marcel uit een corner (foto 5, 6 en 7). De spanning kwam terug door de 1-2 voor rust. De bevrijdende 1-3 kwam in de 54e minuut van de voet van Tom (foto 15) na een steekpas van Frank en de wedstrijd was gespeeld. De slagroom op de taart was voor invaller Brian de Brabander met een fraaie 1-4 (laatste foto).
De drie overwinningen zorgen voor een prima negende plaats. En: eind goed al goed.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Tom Lobert, Michel van Giesen, Marcel Bruggeling (A), Branco Kok, Leon de Brabander, Ricardo van der Zijden, Frank Vellekoop, Nicky Peters (-89 Rutger Opperman), Lars Ammerlaan (-83e Brian de Brabander), Tom van Veen.

Van der Meer verzekeringen