S.V. Honselersdijk dieper in de zorgen
maandag 24 april 2017

De wedstrijd leek te eindigen in een 0-0 gelijkspel en beide ploegen hadden hier vrede mee, maar door een te makkelijk gegeven vrije trap in de laatste minuut door scheidsrechter Hilgersom, werd de wedstrijd alsnog verloren. Weer een heel zuur verlies en aangezien de naaste concurrenten wonnen, zakt S.V. Honselersdijk dieper weg.

De eerste helft was van beide kanten erg nerveus. Met name bij de thuisploeg was het duidelijk dat er een enorme spanning op de wedstrijd stond. Er moest namelijk gewonnen worden wilde men niet verder achterop raken. De wil was er wel, want RCL kwam nauwelijks in zijn spel. De druk op het doel van de Leidenaren zorgen in het eerste kwartier voor het nodige gevaar. In de 8e minuut had Tim van der Meer de kans voor de openingstreffer. Keeper Bontje van RCL verloor in het strafschopgebied wel heel gemakkelijk de bal aan Tim, maar de inzet van Tim werd door keeper Bontje weer hersteld. In de 14e minuut was het Nicky Peters die op links langs een paar tegenstanders wipte, maar net voor langs schoot. Het laatste half uur viel de thuisploeg wat terug en nam RCL het heft in handen, maar echt gevaarlijk konden ze niet worden.

De 2e helft was maar net één minuut oud of Bryan de Brabander kwam met zijn hoofd lelijk in aanvaring met de knie van zijn tegenstander. Bryan voetbalde nog even door, maar moest zich toch laten vervangen. De wedstrijd kwam begin 2e helft niet echt los en was verre van hoogstaand. Beide ploegen hadden niet het vermogen om het de verdedigingen moeilijk te maken. Sporadisch verschenen de spitsen voor de doelmond. In de 75e minuut leek een doorbraak te komen. Een uitbal van Pawel bereikte Tom van Veen die slim langs zijn tegenstander glipte, maar naast schoot. Een laatste offensief van de thuisploeg werd RCL onder druk gezet. Dit leverde in de 83e minuut een vrije trap op. De ingevallen Branco Kok zocht met zijn vrije trap het hoofd van Michel van Giesen, maar de kopsterke verdediger kopte in scoringspositie net naast. De wedstrijd leek op een terecht gelijkspel te eindigen, maar in de laatste minuut werd een vrije trap de Dijkenaars fataal, zodat de wedstrijd verloren werd met 0-1.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Bryan de Brabander (-68 Ricardo van der Zijden), Michel van Giesen (geel), Tom Lobert (geel), Leon de Brabander, Marcel Bruggeling (A), Tim van der Meer (geel), Nicky Peters (-82 Branco Kok), Lars Ammerlaan (-45 Tom van Veen).

Door: Jan de Brabander

Condubouw