Zorgen bij S.V. Honselersdijk
maandag 10 april 2017

Coach Piet Boon en S.V. Honselersdijk beleven zware tijden. Ook thuis tegen VDL lukte het niet om te winnen. Het wacht sinds 12 november op een nieuwe overwinning. Met nog 4 wedstrijden te gaan, komt het degradatiespook steeds dichterbij. De meeste concurrenten verloren ook de punten en bij winst had de ploeg wat afstand kunnen nemen van de onderste ploegen. De ploeg is nog steeds terug te vinden op de elfde plaats. Gelet op het puntenaantal nog net boven directe degradatie, maar wel op een plaats waar het team veroordeeld is tot het spelen van degradatie/promotiewedstrijden.

Er komt steeds meer druk op de ploeg van Piet Boon. Winnen is noodzakelijk om uit de gevaren zone te blijven. De spelers beseffen dit donders goed, maar als het dan niet met goed voetbal lukt, dan moet er geknokt worden en daar ontbreekt het bij een aantal spelers nog aan. Ook deze middag was van enig voetbal geen sprake. Met vandaag een vier-mans middenveld kwam het de eerste helft maar tot één serieuze kans. Van het 4–mans middenveld wordt minstens verwacht dat de oorlog op het middenveld wordt gewonnen en doorschuivende mensen worden opgevangen. Maar binnen 20 minuten werden de spelers van VDL geen strobreed in de weg gelegd en stond de ploeg al met 0-2 achter. VDL kon zo lekker achterover leunen en gokken op nog meer uitvallen. S.V. Honselersdijk was niet bij machte om maar een redelijke aanval op te zetten. Mede dat op rechts niemand aanspeelbaar was, waardoor Tom Lobert nauwelijks de bal kwijt kon. Het spel speelde zich merendeels op links af wat simpel te verdedigen was door de ploeg van VDL. Het spel beperkte zich tot het rondspelen van de bal en dan de diepte zoeken, maar de dekking op de beide dijkse spitsen was dubbel bezet, zodat hier weinig gevaar uit kwam. In de 43e minuut was S.V. Honselersdijk dicht bij een treffer nadat Pawel de bal diep speelde op Tom van Veen en Tom los was van zijn verdedigers en alleen op het doel kon afstomen. Zijn schot ging echter net voorlangs.

De 2e helft begon niet echt beter. De thuisploeg probeerde het wel, maar vaak werd de moeilijke manier gezocht. Ook scheidsrechter Kaijen had zijn dag niet. Bij aantal aanvallen paste hij de voordeelregel niet toe. Zo ook in de 68e minuut paste hij de voordeelregel niet toe, na een overtreding en Tom van Veen zo door kon lopen richting doel. De strijd ontbrandde pas na een domme actie van de rechtsback van VDL. Was het eerst nattrappen op Nicky Peters wat niet gezien werd door scheidsrechter Kayen, maar even later deelde hij een kopstoot uit dat gezien werd door de scheidsrechter, maar slechts met geel werd bestraft. Het fysiek sterke VDL schuwde ook geen enkel duel en liet dat blijken ook bij het 3e doelpunt. Ricardo van der Zijden werd volledig opzij geduwd en Nicky Buuron kon zijn 3e treffer deze middag noteren. Met nog 20 minuten te gaan en wat omzettingen werd de aanval ingezet en kwamen de kansen er nu wel. Zo werd een inzet van Nick Peters knap gestopt door VDL keeper Tim Teerlink en een schot van Tim van der Meer ging maar net voor langs. In de 78e minuut een pass van Leon de Brabander op de ingevallen Joey Valstar. Met een mooie beweging zette hij zijn tegenstander opzij en schoot diagonaal strak in de verste hoek, 1-3. De kansen stapelden zich op. In de 82e minuut een corner van Tim van der meer, waar Marcel Bruggeling in scoringspositie kwam en hij alleen voor keeper Tim Teerlink kwam te staan, maar recht op de keeper schoot. In de 85e minuut een mooie pass van Marcel Bruggeling op Tom van Veen. Tom zocht zijn tegenstander op werd onderuitgehaald en terecht een penalty opleverde. Deze werd feilloos genomen en de stand werd 2-3. Met nog 5 minuten en wat blessure tijd te gaan werd het toch nog spannend. De druk werd maximaal uitgevoerd, maar een gelijkspel zat er niet meer in. Net toen de blessure tijd inging werd Leon de Brabander na een duel, met een elleboog volledig geraakt in zijn gezicht. De zwak leidende scheidsrechter Kayen stond erbij en keek er naar. Hij deed voor de rest niets en koos voor de simpelste oplossing en floot gelijk voor het einde van de wedstrijd. Na de wedstrijd enige commotie op het veld wat te begrijpen was maar S.V. Honselersdijk verloor vanmiddag wel 3 dure punten.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Tom Lobert (-68 Joey Valstar), Ricardo van der Zijden, Leon de Brabander, Frank Vellekoop, Tim van der Meer, Nicky Peters, Tom van Veen.

Door: Jan de Brabander

jem-id