VCS maakt het S.V. Honselersdijk lastig
zondag 12 februari 2017

S.V. Honselersdijk keek na 12 min. tegen een 1-3 achterstand aan in de wedstrijd tegen VCS. De Dijkse ploeg rechtte echter de rug, kwam weer tot het vertrouwde spel en boog de score om naar een 6-3 voorsprong. Uiteindelijk zorgde de 8-5 eindstand ervoor dat S.V. Honselersdijk, op kop van de ranglijst, de voorsprong op de ranglijst vergrootte naar 10 punten op Watergras 2. De Goudse ploeg nam eerder de week in een rechtsreeks duel de 2e plek over van ASW.

S.V. Honselersdijk en VCS deden aan promotie voor het zaalvoetbal. Er waren diverse fraaie momenten te zien met ook mooie treffers. Het publiek in de Honselse Sosefhal was dan ook de grote winnaar. S.V. Honselersdijk had het in de beginfase dus even moeilijk toen de organisatie enkele momenten niet klopte. Maar daarna kwamen de Oranjehemden op toeren en wanneer VCS er doorheen kwam stond doelman Rowdy Jansen Haags succes verder in de weg. Toch kreeg S.V. Honselersdijk het in de 2e helft weer een periode lastig toen VCS aandrong en terugkwam tot 6-5. Voor de Dijkse ploeg het sein om weer aan te zetten en de wedstrijd definitief in het slot te gooien.

Melvin Vissers & Nick Brouwer blonken beiden uit en waren ook verantwoordelijk voor 2 treffers. De overige 5 treffers werden verdeeld door Kaz van Oostrom-Soede, Jordy Brouwer en Marcel & Jeffrey Pronk. Voor VCS scoorden Farid en Othman El hammouchi beiden 2 maal. Karam Boukhari was ook 1 maal succesvol.

S.V. Honselersdijk maakt zich nu op voor een tweeluik tegen de andere 2 Westlandse vertegenwoordigers in de Topklasse. Maandag 13 februari gaan de oranjehemden op bezoek bij Mvv’27 in sporthal Hofstede in Maasland. De aanvang is daar 20:00 uur. Op vrijdag 3 maart speelt S.V. Honselersdijk de thuiswedstrijd tegen Westlandia. Om 20:30 uur wordt er dan afgetrapt in de Sosefhal.

Inge Versteeg 5 maal succesvol voor S.V. Honselersdijk dames
Door 5 treffers van Inge Versteeg wonnen de dames van S.V. Honselersdijk met 6-2 van het 2e team van Lugdunum. Vooral de 2e helft waren de Dijkse dames op dreef en liep de score op van een 2-1 ruststand naar dus de 6-2 eindstand. Ook Jenny van Steeg was 1 maal succesvol. De dames zijn nu bovenin de middenmoot terug te vinden op 7 punten van de 2 koplopers.

Van der Meer verzekeringen