S.V. Honselersdijk wint in spektakelstuk van Westlandia
donderdag 3 november 2016

Ondanks een 4-0 achterstand wist S.V. Honselersdijk de uitbeurt tegen Westlandia met 4-6 te winnen. De Honselse ploeg blijft hiermee ongeslagen koploper in de Topklasse zaalvoetbal. S.V. Honselersdijk kreeg het zeker niet cadeau van Westlandia. De Naaldwijkers maakten goed gebruik van het weer te slappe begin van de oranjehemden. Westlandia ving de aanvallen van S.V. Honselersdijk op en counterde succesvol. Door 2 treffers van Mick Enthoven, en doelpunten van uitblinker Remco vd Ark en Mike Peereboom prijkte er na 20 min. een 4-0 tussenstand op het scorebord.

S.V. Honselersdijk gooide het hierna over een andere boeg, het begon Westlandia vast te zetten en af te jagen. Dit resulteerde voor rust in nog 2 treffers van James Dhanai en een 4-2 tussenstand. Na de pauze eenzelfde beeld, de Honselersdijkers hadden de wedstrijd meer in handen en gaven weinig meer weg. De scheidsrechter had zijn handen vol in de fysieke strijd en beide ploegen gingen tot het randje om de wedstrijd binnen te slepen. Helaas ging dit niet altijd even sportief. De 2e helft waren Romano vd Stoep en wederom James Dhanai 2 maal succesvol en zo heeft S.V. Honselersdijk de volle 18 punten uit 6 wedstrijden. Westlandia blijft met 6 punten onderin de middenmoot.

S.V. Honselersdijk speelt volgende week op vrijdag 11 november om 20:30 uur in eigen Sosefhal tegen zvv Den Haag.

In de dames 1e klasse moesten de dames van S.V. Honselersdijk ook eerst wakker worden alvorens zij gingen zaalvoetballen. De dames keken op bezoek bij Vuc al snel tegen een 3-0 achterstand aan. Begonnen daarna een inhaalrace wat zelfs resulteerde in een 4-5 voorsprong tegen het eind van de wedstrijd. Vuc wist echter in de slotminuten alsnog met 6-5 de volle winst binnen te slepen. Inge Versteeg was met 4 treffers weer belangrijk voor de Honselse dames. Marloes Scholtes was ook 1 maal succesvol.

Foto: James Dhanai (foto door Fred vd Ende)

Van Dijk Brouwer Installatietechniek