Domper voor S.V. Honselersdijk
zondag 4 september 2016

S.V. Honselersdijk stelde zich een andere start in de tweede klasse voor. Op 20 minuten in de eerste helft na bleek DoCos de betere ploeg. Daar waar het eerste elftal het koppie liet hangen stroopte DoCos de mouwen op. Het resulteerde in een 1-4 overwinning. In de 18e minuut nam DoCos een 0-1 voorsprong met een fraai doelpunt van de zijkant, waar onze keeper niet bij kon (foto 1). Voor dit moment was het S.V. Honselersdijk niet gelukt om tot een doelpoging te komen; de eerste voorzet kwam in de 10e minuut, het eerste schot (een afzwaaier) in de 16e. DoCos bleef wat sterker en speelde in de 26e minuut de bal knap vrij uit een goed lopende aanval; gelukkig wist Leon de bal op de doellijn te keren. Hierna volgde de beste fase van S.V. Honselersdijk met meer aanvalsspel en een doelpunt in de 33e minuut. Uit een vrije trap van Tim kopte Rico fraai in (foto 4). Keeper Boy Zuiderwijk redde vervolgens op een inzet van DoCos, waarna debutant Joey Valstar met een volley de aanval kleur gaf (foto 5). In de extra tijd kreeg aanvalsleider Tom twee schietkansen (foto 6) welke helaas niet het net troffen. Zoals al zijn schoten vandaag de juiste richting misten. De goede fase van S.V. Honselersdijk kreeg na de rust geen vervolg. In de 49e minuut werd het na aarzelen in de verdediging 1-2. Een vrije kopkans liet DoCos zich niet ontmenen, waarmee eigenlijk de wedstrijd was gespeeld. Over de tweede helft valt vanuit S.V. Honselersdijk perspectief niet veel meer te melden. De tegenstander scoorde nog tweemaal en het lukte ons vlaggenschip niet om doelkansen te creƫren. Een wedstrijd waar we van kunnen leren, snel vergeten en vizier op a.s. zaterdag.

Opstelling
Boy Zuiderwijk, Tom Lobert (-67 Pawel Rubin), Michel van Giesen, Marcel Bruggeling (A), Rico Kok (-82 Ricardo v.d. Zijden), Marcel Duijvestijn, Leon de Brabander, Tim van der Meer, Luke Groenenboom, Tom van Veen, Joey Valstar (-74 Roy Steekelenburg)

Van der Meer verzekeringen