S.V. Honselersdijk niet opgewassen tegen Forum Sport
zondag 28 augustus 2016

De 3e bekerwedstrijd werd gespeeld op sportpark ’t Loo in Voorburg tegen 1e klasser Forum Sport. Het was tevens de laatste testwedstrijd voor trainer Piet Boon, daar zaterdag de competitie weer begint. Het was weer zweten geblazen deze wedstrijd, zodat scheidsrechter Schuitema drinkpauzes inlaste. Maar aan het spel viel het niet te merken. Beide ploegen gingen er volop tegenaan en wilden de laatste oefenwedstrijd zich nog even laten zien. Forum Sport was de ploeg die in het begin het voortouw nam. Het probeerde S.V. Honselersdijk vast te zetten, maar tot echte kansen kwamen ze niet. Na 30 minuten leek S.V. Honselersdijk het spel onder controle te hebben. Zij durfden weer te voetballen, kwamen er diverse keren goed uit, maar benutte de halve kansen en mogelijkheden niet. 5 minuten voor de rust was het een uitbraak van Forum Sport wat gelijk een doelpunt opleverde (1-0).

De 2e helft ging gelijk op, met aan beide kanten kansen. De grootste kansen waren echter voor Forum Sport, maar keeper Boy Zuiderwijk hield S.V. Honselersdijk in de race. Toch had het, ondanks dat Forum Sport technisch beter was, nog goede kansen om op gelijke hoogte te komen. In de 60e minuut mocht Tom van Veen randje buitenspel doorgaan van scheidsrechter Schuitema, maar kon het niet afronden. Een kwartier voor tijd werden de linies naar voren geschoven om nog meer druk te zetten. In de 80e minuut was het Ricardo die een aanval onderschepte en de bal mee gaf aan Tim. Een afgemeten pass van Tim zette Tom van Veen alleen voor de keeper, maar de keeper redde de inzet. Eén minuut later een snelle uitval van Forum Sport betekende het een 2-0 achterstand. Rest nog dat Tom van Veen in de laatste minuut nog op de paal schoot.

Al met al waren het interessante wedstrijden tegen 1e en 2e klassers, waaruit veel lering uitgetrokken kon worden.
Zaterdag begint het echte werk. De competitie begint dan thuis tegen DoCoS. De Leidse ploeg werd afgelopen seizoen overtuigend kampioen in de 3e klasse. Afgelopen zaterdag vierde de club ook het tachtigjarige jubileumfeest.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Tom Lobert (-65 Ricardo van der Zijden), Michel van Giesen, Marcel Bruggeling (A), Rico Kok (-45 Marcel Duijvestijn), Pawel Rubin (geel), Leon de Brabander, Tim van der Meer, Luke Groenenboom, Tom van Veen, Joey Valstar

Door: Jan de Brabander

Condubouw