VELO 31 wint vierde editie Coppa il Terzo Tempo
woensdag 8 juni 2016

Zaterdag 4 juni 2016 stond de vierde editie van de Coppa il Terzo Tempo op het programma. Ook dit jaar kon men op het deelnemersveld weer menig Westlandse vereniging terug vinden en met het uitstekende weer leek niets een geweldige editie in de weg te staan. Niets bleek echter minder waar in de aanloop naar het toernooi ’s ochtends. De organisatie kreeg te maken met meerdere afmeldingen op de dag van het toernooi zelf, wegens te weinig man bij enkele deelnemers. Desondanks liet de organisatie de moed niet in de schoenen zakken en werd meermaals het speelschema volledig omgegooid. Op deze manier konden de teams die wel aanwezig waren allemaal voldoende wedstrijdminuten maken.

Uiteindelijk zou er in twee poules gestreden worden om een plek in de halve finale. Niemand minder dan burgemeester Sjaak van der Tak was aanwezig om op Sportpark De Strijphorst het startschot te geven voor de Coppa il Terzo Tempo 2016. Hij had mooie woorden voor de club S.V. Honselersdijk, het eerste elftal van trainer Piet Boon en evenementen zoals de Coppa il Terzo Tempo op onze vereniging. Uiteraard werd ook de sponsor van het toernooi – De Club van Honsel – genoemd door onze burgervader. De Club van Honsel mocht ook de openingswedstrijd verzorgen tegen S.V. Honselersdijk S10.

Het gelegenheidsteam van sponsor De Club van Honsel leek met het uitstekende spelersbestand één van de favorieten voor overleving van de groepsfase, maar moesten het op doelsaldo uiteindelijk net afleggen tegen het ijzersterke VELO 31 en outsider Quintus 4. In de andere poule wisten v.v. Naaldwijk 3 en het thuisvoordeel genietende S.V. Honselersdijk 5 door te stoten tot de halve finales. Dit betekende dat S.V. Honselersdijk 7, 9 en 10 en DCV 4 samen met De Club van Honsel aan het bier konden.

De halve finales werden vervolgens beslist in het voordeel van S.V. Honselersdijk 5 en VELO 31. Met thuisvoordeel voor S.V. Honselersdijk 5 leek het nog een spannende finale te kunnen worden, maar al snel wist VELO 31 haar overmacht uit te drukken in een 2-0 overwinning op het hoofdveld van Sportpark De Strijphorst. Voordat de Wateringse debutanten gehuldigd konden worden op het zonovergoten terras, was het nog tijd voor het jaarlijks terugkerende bierspel. Dit jaar kregen de deelnemers de opdracht om in onderlinge duels zo snel mogelijk een laars bier van 1 liter naar binnen te werken. Uiteindelijk was De Club van Honsel onder aanvoering van derde helft captain Marino Kester onverslaanbaar op dit onderdeel. De derde helft werd voortgezet onder begeleiding van de muzikale talenten van de Honselse DJ’s Pascal Zwinkels en DJ Asonn. Nadat enkele wolkbreuken zich aandiende werden de feestelijkheden voortgezet in de kantine, waar nog een redelijk drankje kon worden genuttigd.

Al met al was het ondanks de vele afzeggingen op het laatste moment toch nog een geslaagde editie van dit jaarlijkse lagere senioren toernooi. Wij willen dan ook alle deelnemers bedanken voor hun deelname en uiteraard De Club van Honsel in het bijzonder voor de financiële mogelijkheden die ieder jaar weer worden geboden om dit soort evenementen te kunnen organiseren. Bij deze zien we iedereen dan ook graag volgend jaar weer terug, met hopelijk hetzelfde weer en dezelfde gezelligheid!

Sosef & v/d Knaap