S.V. Honselersdijk overtuigend naar de volgende ronde
donderdag 26 mei 2016

Er was maar één ploeg die vandaag recht had op de overwinning en dat was S.V. Honselersdijk. Dachten de Koudekerkers misschien dat er nog wat te halen viel toen ze vlak voor de rust op 2-2 kwamen, dan hadden ze het mis. Na de rust werd Koudekerk door de zeer gedreven Dijkenaars afgedroogd. Mede door de one man show van Tom van Veen, die de volledige score in de 2e helft voor zijn rekening nam. De eindstand werd zodoende 2-6.

Eerste helft
De 1e helft ging nog redelijk gelijk op. Kleine kansen over en weer bepaalde het spelbeeld de eerste 15 minuten. Het was even aftasten van beide ploegen. Het initiatief lag wel bij Koudekerk, ze moesten immers met minimaal 2 doelpunten verschil winnen om door te gaan. Hoewel ze meer op de helft van S.V. Honselersdijk waren, werden ze niet echt gevaarlijk. Maar het was wel uitkijken geblazen. Vooral plaaggeest van de 1e wedstrijd Mike van Velsen mocht geen ruimte krijgen. In de 16e minuut was het toch weer van Velsen die de eerste tik uitdeelde. Een vrije trap aan de zijlijn leek een prooi voor de uit zijn doel komende Tom van Schie, maar zijn ”los” was niet toereikend om de bal te bemachtigen. Goaltjes dief van Velsen maakte hier gebruik van en kopte Koudekerk naar een 1-0 voorsprong. Dit was even een doffe dreun voor de meegereisde supporters. Maar gelukkig klonk weer het honsels lied door het “stadion”. Zo’n opsteker konden de spelers wel gebruiken. Een paar minuten later kreeg S.V. Honselersdijk ook een vrije trap te nemen. De vandaag zeer gedreven Tim van der Meer plaatste de bal bij de verste paal, waar Marcel Duijvestijn net met buitenkant voet de bal in de verste hoek tikte, 1-1. Een doelpunt op een perfect moment. Voor Koudekerk weer het sein om de aanval te openen. Tot de middellijn mocht de ploeg opbouwen, maar daarna werd een halt toegeroepen. De druk werd groter op het doel van Tom van Schie. Menig corner moest weggegeven worden, maar veel gevaar kwam hier niet uit. In de 35e minuut was het Michel die knap de bal veroverde en Tom Lobert in de diepte aanspeelde. Tom kon alleen op keeper Sam van Tongeren afgaan, maar hield knap het overzicht door de bal breed te plaatsen op de meegelopen Tom van Veen. Hij scoorde in het lege doel, 1-2. Dit was natuurlijke een fikse opsteker voor de ploeg van Piet Boon. Maar Koudekerk was niet zomaar een ploeg die het erbij liet zitten. Van achteruit werd veelal de zijkant opgezocht om vandaar uit spits van Velsen te zoeken. In de 40e minuut was het de ruimte op rechts waar Koudekerk goed door kwam. Mike van Velsen werd gezocht en deze legde de bal terug op de vrijstaande Yvar de Groot. Rico probeerde het schot nog te blokken, maar de bal verdween uiteindelijk in het doel, 2-2.

Tweede helft
Piet Boon paste in de rust 2 wissels toe. Ralph Heskes kwam in het veld voor Marcel Duijvestijn en Frank Vellekoop werd gewisseld voor Luke Groenenboom. Dat pakte goed uit. De 2e helft was een helft om van te smullen. Aan de honselse koppies en de manier van elkaar coachen zag je al dat het moest gebeuren. Verdedigend stond het als een huis en er werd niets meer weggegeven. De ploeg liet de opbouw aan Koudekerk over, maar door kort en fel te spelen werd de bal veroverd en op de counter gespeeld. Na 5 minuten spelen in de 2e helft had dit effect. Tim kreeg de bal van de zijkant gespeeld en gaf hem diep op Tom van Veen en met een knappe schuiver maakte hij de 2-3. Koudekerk kon niets anders doen dan risico’s nemen. Ze moesten nu immers 3 doelpunten scoren om een ronde verder te komen. Daarentegen kreeg S.V. Honselersdijk veel ruimte voorin en kon zich naar hartenlust uitleven. In de 54e minuut speelde Tim zich goed vrij en gaf de bal diep op Tom van Veen. Uit een ogenschijnlijke moeilijke hoek schoot hij de bal hoog in het doel en onhoudbaar voor keeper Sam van Tongeren, 2-4. Na die goal knapte er duidelijk iets bij Koudekerk en was het een bekeken partij voor de Dijkenaars. Verdedigend stelde het niets meer voor. Nog 2 uitvallen leverde nog 2 doelpunten op voor Tom van Veen, zodat er een 2-6 uitslag op het scorebord stond. Hierna werd er klein feestje gevierd en kon met een goed gevoel aan de terug reis begonnen worden.

S.V. Honselersdijk speelt nu in een mini competitie tegen KMD en Die Haghe voor één plek in de 2e klasse
Zaterdag, 28 mei, speelt S.V. Honselersdijk tegen Die Haghe.
- Bij winst op Die Haghe is de volgende wedstrijd op 11 juni uit tegen KMD.
- Bij verlies of een gelijkspel op Die Haghe speelt S.V. Honselersdijk op 4 juni uit tegen KMD.

Reden genoeg om zaterdag de jongens te komen steunen.

Opstelling
Tom van Schie, Michel van Giesen (geel), Tom Lobert, Ricardo van der Zijden, Rico Kok (-45 Nigel Hendriks), Frank Vellekoop(-45 Luke Groenenboom), Marcel Duijvestijn (-45 Ralph Heshes), Tim van der Meer, Leon de Brabander (A), Tom van Veen, Nick Peeters

Door: Jan de Brabander

Condubouw