S.V. Honselersdijk in de Nacompetitie
maandag 16 mei 2016

S.V. Honselersdijk is doorgedrongen tot de nacompetitie. Door zelf te winnen van Semper Altius en het gelijke spel van Die Haghe, krijgt de ploeg van trainer Piet Boon de vervangende periodetitel van Te Werve. Tot de laatste minuut bleef het spannend. Langs de zijlijn werden via de mobiele telefoons de tussenstanden op de andere velden angstvallig op de voet gevolgd. Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Pille ,toen de spelers te horen kregen dat de ploeg een periodetitel had bemachtigd, kon dit uitgebreid gevierd worden. Voor trainer Piet Boon betekende dat dit de 4e nacompetitie is in de 6 jaar tijd dat hij trainer is van S.V. Honselersdijk. Dus moet het nu toch maar eens gebeuren om een stapje hoger te acteren!

Eerste helft
Van publieke belangstelling had de S.V. Honselersdijk niet te klagen. Velen waren naar Sportpark de “Hoekpolder” gekomen om onze jongens aan te moedigen. Dit hadden ze zeker nodig gezien de belangen die in de laatste wedstrijd van het seizoen op spel stonden. S.V. Honselersdijk wist wat ze moesten doen, en dat was scoren om een eventuele 3e periode niet op doelsaldo te verliezen. De Dijkenaars begonnen goed aan de wedstrijd en lieten direct zien dat zij ervoor gingen. Gelijk vanaf het begin werd de druk naar voren gezet. Het gaf Semper Altius weinig kans om eruit te komen. In de 10e minuut kopte Nando de bal door op de vrijstaande Tom van Veen. Op zijn beurt speelde hij de bal binnendoor op Nick, die knap door een Semper Altius verdediger van de bal werd afgezet. De altijd hardwerkende Nick heroverde op knappe wijze weer de bal en werd hierna onderuit gehaald. De toegewezen vrije trap van Frank werd laag in het strafschopgebied gebracht. Tom Lobert was mee geslopen naar voren en heeft meestal een neusje voor dit soort situaties en tikte de bal beheerst in, 0-1. Zo kwamen er meer kansen, omdat Semper Altius met deze stand p/d wedstrijden moest spelen voor lijfsbehoud in deze klasse. Het werd een open wedstrijd met volop kansen vooral aan de kant van S.V. Honselersdijk. In de 19e minuut was Tom van Veen attent na een te zachte terugspeelbal op de keeper van Semper Altius. De uitgelopen doelman werd uitgespeeld door Tom en scoorde de 0-2. Eén minuut later had de thuisploeg nog enig hoop op een goede uitslag. Na een geconstateerde handsbal van Frank, gaf scheidsrechter Pille een vrije trap net buiten het strafschopgebied. Deze kans werd benut en de stand werd teruggebracht tot 1-2. Semper Altius toonde hierna enig veerkracht ,maar echt dichtbij keeper Tom van Schie kwamen ze niet. Het waren afstandsschoten die voor een beetje gevaar zorgden. De beste kansen waren voor de Dijk doordat er veel ruimte lag achter de verdediging van onze tegenstander. In de 28e minuut zag Tim dit goed en stuurde Tom van Veen de diepte in en alleen voor de keeper maakte hij dit mooi af, 1-3. Zo ging de dadendrang van de Dijkenaars verder om het doelsaldo op te schroeven. In de 35e minuut was het Rico die de aanval opzette en broer Nando op rechts de diepte instuurde. Zijn scherpe voorzet bereikte Tom van Veen die zijn schot zag afketsen. De terugspringende bal belandde in de voeten van Rico die hard uithaalde en voor de 1-4 zorgde.

Tweede helft
Na de rust werd de jacht voortgezet om het doelsaldo op te vijzelen, om aan het einde van de wedstrijd niet voor verrassingen komen te staan. In de 55e minuut kreeg S.V. Honselersdijk een vrije trap te nemen na commentaar van Semper Altius. Dit leverde een corner op en de inzet van Nick werd geblokt, maar in de rebound scoorde Tom van Veen zijn 3e treffer, 1-5. Even later kon Nick na een pass van Leon alleen op de keeper van Semper Altius gaan, maar zijn schot belandde net naast het doel. In de 60e minuut werd Tom van Veen uit voorzorg naar de kant gehaald en werd vervangen door Luke Groenenboom. Vijf minuten later moest Ricardo ook vervangen worden na een trap boven op zijn knie. Loek Grootscholten nam zijn plek waar. Ondertussen werd er druk op de APP gekeken wat er op de andere velden zich afspeelde. De stand Die Haghe tegen Houtwijk was gelijk wat nog steeds gunstig was voor S.V. Honselersdijk. Inmiddels stond Berkel achter tegen Naaldwijk en was MVV’27 druk bezig tegen DUNO om het doelsaldo op te voeren, wat nadelig zou kunnen zijn voor S.V. Honselersdijk. Langs de zijlijn werd daarom geroepen om de druk op te voeren en zoveel mogelijk te scoren. In de 30e minuut gaf Luke hier gehoor aan en scoorde de 1-6. Vlak voor tijd wist Luke nog een keer het net te vinden en dat betekende de 1-7. Vlak voor tijd werd bekend dat Die Haghe gelijk had gespeeld en dat betekende dat S.V. Honselersdijk de vervangende 1e periodetitel heeft overgenomen van Te Werve. Groot was dan ook de blijdschap na afloop.

De competitie krijgt dus een vervolg en betreft een knock-out over 2 wedstrijden tegen Koudekerk. Bij winst volgt er een minicompetitie met de winnaar van CVC Reeuwijk - Die Haghe en de degradatiekandidaat uit 2c; KMD. De eerste wedstrijd is zaterdag thuis.

Opstelling
Tom van Schie, Pawel Rubin, Tom Lobert, Ricardo van der Zijden (-65, Loek Grootscholten), Rico Kok, Frank Vellekoop, Tim van der Meer, Leon de Brabander (A), Nando Kok, Tom van Veen (-60, Luke Groenenboom), Nick Peeters

Prins Group