S.V. Honselersdijk zet DSVP eenvoudig op zij
zondag 6 maart 2016

S.V. Honselersdijk pakte zaterdag een terechte 3-0 overwinning tegen het onderaan staande DSVP. De uitslag had nog groter kunnen zijn, maar DSVP keeper Tom Bernard stond regelmatig op de goede plek. DSVP stelde hier weinig tegenover. De ploeg van John de Letter creƫerde weinig mogelijkheden.

Eerste helft
In de basis weer van de partij, Michel van Giesen. Zijn laatste wedstrijd was uit tegen DSVP. Hierin raakte hij geblesseerd, maar kon vandaag tegen dat zelfde DSVP weer zijn opwachting maken. Als een rots in de branding, samen met Branco Kok, Marcel Bruggeling en Pawel Rubin, gaf de verdediging geen krimp tegen de aanvallers van DSVP. DSVP kwam sporadisch aan aanvallen toe. Het legde het accent puur op het verdedigen van onze aanvallers, die regelmatig met een dubbele mandekking te maken kregen. Maar echt grip kreeg DSVP niet op onze aanvallers. Regelmatig schoten ze langs hun verdedigers en was het aan keeper Tom Bernard te danken, dat DSVP niet werd overlopen. In de 14e minuut een uitbal van Leon op Tom. Tom ontdeed zich nabij het strafschopgebied van een aantal tegenstanders en ramde de bal snoeihard en onhoudbaar in de rechter bovenhoek, 1-0. DSVP kwam niet meer onder de druk van de Dijkenaars vandaan. Met afstandsschoten probeerde DSVP het keeper Tom van Schie moeilijk te maken, maar dat waren merendeels afzwaaiers en gingen ver naast.

Halverwege de 1e helft was het Tom van Veen die een aantal goede mogelijkheden kreeg om de score op te voeren. In de 22e minuut was het sterk opkomen van Ralph die Tom op het juiste moment bediende. Zijn stiffie werd goed doorzien door keeper Tom Bernard. Even later een diepte bal van Branco op Tom, maar zijn schoot vloog net naast. Zo kreeg S.V. Honselersdijk nog meer mogelijkheden om de score op te voeren, maar die liepen op niets uit.

Tweede Helft
De 2e helft begon rommelig en duurde 10 minuten voordat de Dijk zijn draai weer had gevonden. Het team van Piet Boon kon natuurlijk niet teren op een 1-0 voorsprong, want een uitval op het drassige en gladde veld kon DSVP zo weer op gelijke hoogte brengen. In de 53e minuut mocht S.V. Honselersdijk zijn zoveelste corner nemen. De corner van Nick bereikte aan de ander kant de vrijstaande Ralph. Zijn scherpe voorzet werd door Marcel Duijvestijn in de handen van keeper Bernard gekopt. In de 60e minuut een uitgespeelde aanval, waarop Leon op het juiste moment alleen op de uitgelopen keeper Bernard af ging en de bal net voor hem in het doel schoot. De goed leidende scheidsrechter Pieterman keurde, op advies van zijn grensrechter het doelpunt af. Zo kwamen er weer wat kansen, maar de krappe voorsprong bleef nog steeds op het scorebord staan. Door de krappe voorsprong bleef het duel spannend en kon DSVP nog hoop hebben op een gunstig resultaat. Een rake uitval zou zo maar de wedstrijd een andere wending kunnen geven. En DSVP kroop wat meer naar voren, want een nederlaag zou de ploeg nog vaster op de laatste plek brengen. Dit gaf wat meer ruimte voorin en in de 69e minuut was het Frank die de bal breed legde op Nicky. De actie daarna bracht hij zichzelf in goede positie, echter zijn schot belandde op de paal.

Het honsels kwartiertje begon hierna goed. Nicky dreigde op links alleen door te gaan, maar legde de bal toch breed op Tom van Veen. De onverwachte uithaal van Tom werd langs de verbouwereerde keeper Benard geschoten, 2-0. Niet veel later kon Leon op links alleen door gaan, na een pass van Ralph. Alleen voor de keeper liet hij deze kansloos en scoorde de 3-0. Hierna vielen Lars Ammerlaan en Loek Grootscholten nog in voor Leon en Nick. Voor Loek was het zijn rentree na dik een jaar in het eerste elftal. De eindstand bleef bij 3-0 en boekte S.V. Honselersdijk een mooie overwinning.

Volgende week de uitwedstrijd tegen koploper Te Werve. Thuis werd het een knappe overwinning voor de dijkenaars. Een overwinning a.s. zaterdag zou de spanning in de competitie weer terug kunnen brengen.

Opstelling
Tom van Schie, Branco Kok (-72 Rico Kok), Michel van Giesen, Marcel Bruggeling (A), Pawel Rubin, Ralph Heskes, Frank Vellekoop, Marcel Duijvestijn, Tom van Veen, Leon de Brabander (-80 Loek Grootscholten), Nick Peeters (-82 Lars Ammerlaan)

Door: Jan de Brabander

Zoomin'