1979-1980 De Strijphorst geopend
woensdag 25 augustus 2004

De toenmalig burgervader van de Gemeente Naaldwijk, De Bruin, opende eind 1979 De Strijphorst. Eén van de, zo niet dé grootste gebeurtenis in de geschiedenis van onze toen (maar ook eigenlijk nu nog) jonge vereniging.
Vier velden, één trainingsveld (inderdaad, het gravelveld naast de kantine…), twaalf kleedkamers, een grote kantine en ruime parkeergelegenheid. Wie kon er ontevreden zijn, zó`n weelde!
De competitiewedstrijd tussen de standaardelftallen van onze SV en Wassenaar was één van de eerste wapenfeiten op het nieuwe sportpark. Maar ook het traditionele mixtoernooi werd belangrijk genoeg bevonden, om niet aan het eind van het seizoen maar al/pas in november verspeeld te worden.
Welke Honselersdijker trof er ook al weer als eerste doel, die openingszaterdag?
De reeds aangehaalde burgemeester stipte aan, dat SV Honselersdijk gezien de omvang van het complex op enige groei rekende. Hoe snel groei kan gaan weten we inmiddels maar al te zeer…!
Voorzitter Arie van der Eyk nam alle loftuitingen die de club tijdens en rond de opening werden toegezwaaid, dankbaar in ontvangst. Loftuitingen uit alle richtingen. Van de Haagsche Voetbal Bond, de HVB. Maar ook van collegaverenigingen. Waarbij de Monsterse voorzitter het niet kon nalaten aan te stippen, dat er nogal wat SVH-bestuursleden uit Monster afkomstig waren…!
Véél gasten en gastsprekers, natuurlijk, bij zo`n opening. Maar ook veel aandacht voor diegenen die de verbouwingskar trokken. Zoals de leden van de bouwcommissie, Van Velden, Baljeu, Van der Ende, Spruijt en Lindhout. Laatstgenoemde, ook nu (weer!) actief voor het jubileumjaar, wist de gasten in een openingswoord namens de bouwcommissie nog te melden, dat de Honselse kantine nog niet geheel voltooid was. Als u naar de vloer kijkt, dan hoort daar nog wél vloerbedekking op. Kan u het zich (nog) voorstellen?
De bouwcommissie kreeg een pluim, niet alleen voor wat ze voor elkaar hadden gebokst, maar ook omdat ze de SVH-leden tot grote inzet hadden weten te bewegen. Tóch nog…!
Twee van die leden, Pleun van der Eyk en mevrouw Spruijt, werden door de openingscommissie – inderdaad, ook toen al aan commissies geen gebrek – apárt bedankt.
De kantinekleur paars – die je nog steeds terug kan zien – had klaarblijkelijk voor stevig wat ophef gezorgd. Misschien nog wel voor meer ophef, dan het afscheid einde seizoen, van (dé?) twee grootmeesters van de roemruchte Peen en Uienclub. Kubala (46) en Dick Koelewijn (40) beëindigden hun voetballoopbaan. Met bloedend hart.
Oók dát was seizoen `79/`80.

Prins Group