Klinkende overwinning S.V. Honselersdijk op GDA
zondag 24 januari 2016

S.V. Honselersdijk is de hervatting van de competitie goed begonnen. Ter voorbereiding op de 2e helft van de competitie, werd deze keer niet gekozen voor een trainingskamp in Spanje, maar werd er gewoon hard getraind op de Dijk. Een klinkende 1-6 overwinning stond na 90 minuten op het scorebord en daar was niets op aan te merken. S.V. Honselersdijk was heer en meester. Dat het zo gemakkelijk ging, was opmerkelijk. GDA is een degelijke ploeg, die het in de 1e competitie helft op de Strijphorst S.V. Honselersdijk het nakijken gaf met 3-1. Vandaag waren zij onherkenbaar.

Eerste helft
Onder een heerlijk winter zonnetje was het vanmiddag echt genieten langs de lijn. S.V. Honselersdijk had er zin in en speelde de gehele wedstrijd gedisciplineerd, en toch vooral jagen op de doelpunten. En die kwamen er. De man die hier verantwoordelijk was, was o.a. uitblinker Ralph die de eerste helft een puntgave hattrick maakte. Vooral de 1e helft was het de ploeg van trainer Piet Boon, die het voor touw nam. Het liet de bal rustig rond gaan op zoek naar een gaatje in de defensie van GDA. GDA liet dat allemaal rustig toe. Dat leverde het eerste kwartier al verscheidene kansen. De grootste kans was voor Nick die alleen door mocht gaan, maar zijn schot gekeerd zag worden door een been van een verdediger. In de 18e minuut was het toch GDA die het met een afstandsschot probeerde, waarbij de bal rakelings naast ging. In de tegenaanval was het Rico die de achterlijn zocht. Zijn voorzet werd weggewerkt door de keeper van GDA. De rebound van Tom van Veen werd ook door de keeper gestopt, maar in derde instantie werd hij toch geklopt door een uithaal van links van Ralph: 0-1.

S.V. Honselersdijk bleef de gevaarlijke ploeg. Zonder overhaast te werk te gaan, werd de bal rustig rondgespeeld en goed gecoacht van achteruit. Door de van een blessure teruggekeerde Marcel Bruggeling werd de ruimte gezocht voor een nieuw aanval. GDA liet het allemaal oogluikend toe en maakte het onze verdedigers nauwelijks lastig. In de 25e minuut glipte Nick langs zijn tegenstander. Met enig duw en trekwerk in het strafschopgebied lukte het de verdediger alsnog de bal weg te werken. Scheidsrechter de Graaf zag hier geen overtreding in. Vijf minuten later was het slecht ingrijpen door de verdediging van GDA. Tom van Veen mocht aanleggen voor een voorzet en Ralph kon ongehinderd de 0-2 inkoppen. Aanvallend kon GDA weinig uitrichten. Het meeste gevaar kwam door de lange bal te hanteren of van de vrije trappen. In de 34e minuut leek een onschuldige lange bal toch voor gevaar te zorgen. Keeper Tom van Schie kwam zijn doel uit, maar de bal werd door Marcel Bruggeling voor zijn handen weggekopt. De bal werd daarna tot opluchting naast geschoten. Even later was er balverlies en kwam GDA er goed uit. Door goed storend werk van Nando werd de aanval onderbroken, maar scheidsrechter de Graaf zag hier toch een overtreding in!! De vrije trap, net buiten het strafschopgebied, belandde op de lat. Vlak voor het verstrijken van de eerste helft een mooi opgezette aanval van de Dijk door de as van de defensie van GDA. Het laatste tikje van Frank op de geheel vrijstaande Ralph bracht de 0-3 op het scorebord.

Tweede helft
Na de rust en met een 3-0 voorsprong op zak behoefde S.V. Honselersdijk uiteraard niet meer voluit te gaan, mede omdat de tegenstander ook geen vuist kon maken. De spanning was er niet meer. Het was afwachten hoe hoog de score nog zou worden, want GDA gaf de dijkenaars alle ruimte. In de eerste 10 minuten kreeg de Dijk alle mogelijkheden. In de 52 minuut was het dan toch raak. Nando ging razend snel de diepte in en legde de bal breed op Nick. Met een mooie beweging glipte hij langs de keeper (foto 3) en zorgde voor de 0-4. Hierna werd GDA wat agressiever en een fikse overtreding op Tom van Veen liep gelukkig met een sisser af. In de 65e minuut liep S.V. Honselersdijk verder uit. Ralph gaf een uitstekende pass door het midden naar Tom van Veen, die de keeper het nakijken gaf, 0-5. In de 70e minuut deed GDA wat terug. Uit de draai werd op de paal geschoten en de meegelopen spits maakte de 1-5. Het laatste kwartier deed de Dijkse ploeg het rustig aan. De wedstrijd was inmiddels gespeeld en gebruikte trainer Boon om zijn wissels in te brengen. Vlak voor tijd werd de score nog opgevoerd. Een foutje in de verdediging van GDA doorzag Tom van Veen goed en gunde hij de ingevallen Luke het 6e doelpunt (foto 5), zodat de einduitslag 1-6 werd.

Zaterdag staat de uitwedstrijd tegen MVV’27 op het programma. Indien de ploeg net zo gedisciplineerd voetbalt als vandaag, dan ziet het er rooskleurig uit.

Opstelling
Tom van Schie, Rico Kok, Ricardo van der Zijden, Marcel Bruggeling (A, -80 Tom Lobert), Pawel Rubin, Frank Vellekoop, Ralph Heskes (geel, -80 Tim van der Meer), Marcel Duijvestijn, Nick Peters (-82 Luke Groenenboom), Tom van Veen, Nando Kok

Verslag door: Jan de Brabander

Prins Group