S.V. Honselersdijk raakt verder achter op koploper Te Werve
maandag 14 december 2015

Het was niet best wat ons keurkorps vandaag liet zien tegen Houtwijk. Op de laatste speeldag voor de winterstop werd het een 0-0 eindstand. Het opwindendste moment was eigenlijk de manier waarop onze pupil van de week Gijs Hofland het doelpunt scoorde bij de aftrap. Houtwijk keeper Bas Swillens deed nog een “uiterste” poging, maar de handjes gingen toch de lucht in bij Gijs.

Eerste helft
Dat het geen gemakkelijke wedstrijd zou worden, stond van te voren al vast. Houtwijk is met een goede reeks bezig, nadat het slecht begonnen was aan de competitie. Hoewel beide ploegen met de goede bedoeling het veld in gingen, werd het toch een matige wedstrijd. Door de vele regen was het drassige en soppige veld moeilijk bespeelbaar, en waren er diverse glijpartijen te zien. Beide teams hadden moeite om op dit loodzware veld een snelle balcirculatie te hanteren. S.V. Honselersdijk domineerde het eerste kwartier, maar tot echte serieuze doelpogingen kwam het niet. Hierna werd de thuisploeg slordig met de passes. Vooral bij het uitverdedigen door het midden werd nogal balverlies geleden, maar Houtwijk kon hier niet van profiteren. De opbouw ging heel moeizaam. Tempo lag veel te laag en het gaf Houtwijk iedere keer weer de gelegenheid om zijn verdedigde stelling te organiseren. Op het middenveld werd de slag verloren en kreeg De Dijk geen grip meer op de wedstrijd. Het spel golfde wel op en neer, maar echt gevaarlijk werd het niet aan beide kanten. De laatste minuten van de 1e helft leverde voor beide ploegen één kansje op. In de 43e minuut mocht Houtwijk een vrije trap nemen. Door getreuzel en miscommunicatie van de dijkenaars, dreigde Houtwijk in het strafschopgebied gevaarlijk te worden, maar de sliding van Pawel voorkwam erger. In de 45e minuut kreeg Leon uit een voorzet van Nando een kans, maar zijn aanname was niet goed, zodat een van de weinige kansen in de eerste helft verloren ging.

Tweede Helft
De 2e helft begon niet veel beter. In de 48e minuut ging het verdedigend weer verkeerd. De bal werd weer ingeleverd door een pass door het midden. Een vrije trap was nodig om de doorgang van Houtwijk te beletten. De vrije trap net buiten de 16 meter ging via de muur over. In de 60e minuut was dan eindelijk de eerste uitbraak. Nick werd diep aangespeeld en kon alleen door gaan, nadat zijn directe tegenstander uit gleed. In het strafschopgebied werd hij onderuit gelopen, maar scheidsrechter van den Bos zag hier geen penalty in. In de 62e minuut was het weer Nick die andermaal onreglementair gestopt werd en een vrije trap kreeg toegewezen. Maar net als andere vrije trappen, kwam hier weinig uit voort. De grootste kans voor S.V. Honselersdijk was in de 79e minuut. Tom van Veen had zich op links vrijgespeeld en gaf de bal voor op de inkomende Tim. De vrije schietkans werd door keeper Bas Swillens subliem gehouden. Hierna droop de wedstrijd naar zijn einde. In de 89e was er nog enig oponthoud bij de scheidsrechter van den Bos zelf. Zijn schoen was kapot en werd door Rico gerepareerd met tape. De bijgetelde minuten leverde ook niets op, zodat een teleurstellende 0-0 het eind resultaat was.

Dit was de laatste de wedstrijd voor winterstop
Tijd dus om de komende weken balans op te maken van de eerste competitiehelft en de accu weer op te laden. De eerste oefenwedstrijd staat vastgesteld op zaterdag 16 januari, thuis tegen Schipluiden, waarna een week later de competitie wordt hervat met de uitwedstrijd tegen GDA.

Opstelling
Tom van Schie, Branco Kok, Rico Kok, Ricardo van der Zijden, Pawel Rubin, Tim van der Meer, Marcel Duijvestijn (geel,-66 Lars Ammerlaan), Leon de Brabander (A, geel), Nick Peters, Tom van Veen, Nando Kok (-83 Luke Groenenboom)

Door: Jan de Brabander

Prins Group