S.V. Honselersdijk op karakter langs DUNO
zondag 1 november 2015

In een matige wedstrijd, wist S.V. Honselersdijk toch de overwinning naar zich toe te trekken. DUNO kon in deze wedstrijd tot 2 keer toe terugkomen van een achterstand, maar na de 2-3 van Leon diep in de tweede helft , hadden ze daar geen antwoord meer op.

Eerste helft
Wilde S.V. Honselersdijk nog aanspraak maken op de 1e periode titel, dan moest de ploeg van trainer Piet Boon op het mooie sportpark Dynamiek deze wedstrijd winnen. Dan nog was het afhankelijk ,wat Te Werve zou doen. Te Werve mocht in ieder geval dan niet winnen tegen GDA.

Met deze opdracht gingen de Dijkenaars ook van start. Het elftal was t.o.v. de wedstrijd tegen Te Werve op één plek gewijzigd. Tim van der Meer was na de gele kaart tegen Te Werve geschorst, en Frank Vellekoop was zijn vervanger.
S.V. Honselersdijk begon sterk aan de wedstrijd. Het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van DUNO. Het domineerde het spel in de eerste helft. Met verzorgt opbouw werden de openingen gezocht in de hechte defensie van DUNO. Door snel in te spelen, lukte dat ook een aantal keren. Tom van Veen was in de 9e minuut dichtbij, maar zijn schot ging maar net naast. De druk werd groter op het doel van DUNO, en de verdediging begon gaatjes te vertonen. Dit leidde tot een aantal corners, maar die konden nog onschadelijk gemaakt worden door DUNO keeper Jeffrey van Vliet. DUNO bleef in de verdedigende stelling, en kon nauwelijks een normale aanval opzetten. Het ramde de bal van achteruit onzorgvuldig naar voren, waar de aanvallers van DUNO weinig mee konden uitrichten. In de 24e minuut was het Tom Lobert die door goed ingrijpen in balbezit kwam, en met een snijdende pass Tom van Veen bediende. Eenmaal op snelheid was Tom niet te achterhalen door de verdediging van DUNO, en hij schoof de bal langs de uitkomende keeper Jeffrey van Vliet, 0-1. Nog was DUNO niet bij machte iets uit te richten. Het had nog steeds alle moeite om de Dijkse aanvallers van zich af te schudden. In de 30e minuut was het Nick die na een knappe pass van Ricardo, een aantal spelers opzij zette, maar zijn schot ging helaas naast. In de 43e minuut zowaar een gevaarlijke uitval van DUNO. De tot dan toe onzichtbare ploeg, wist deze aanval knap uit te spelen. Via een uitgelezen voorzet wist de vrijstaande Paul Droppert met een fraaie kopbal, de bal buiten bereik van keeper Tom van Schie, de gelijkmaker te scoren. Op dat moment totaal tegen de verhouding in, maar effectiviteit is ook een kwaliteit. Zelf de kansen niet benutten terwijl de tegenstander aan 1 kans genoeg heeft is ook een verdienste. Op dat moment een gevoelige tik, maar het team van trainer Piet Boon liet echter de kopjes niet hangen en ging onmiddellijk op zoek naar de tegentreffer. Zo wist het nog geen 3 minuten later, toch met voorsprong te gaan rusten. Nadat eerst een schot van Tom van Veen geblokt werd, was het Pawel die in de rebound keeper Jeffrey van Vliet op zijn kwaliteiten testte. Van Vliet liet echter de bal los, en Nando kon van dichtbij, via de handen van de grabbelende Jeffrey van Vliet de 2-1 scoren.

Tweede Helft
De verhoudingen waren na rust een stuk beter in balans, maar het spelpeil zakte naar een bedenkelijk niveau. Beide ploegen konden geen vuist meer maken. Kleine kansjes waren over en weer, en de wedstrijd leek als een nachtkaars uit te gaan.
Halverwege de 2e helft, was het DUNO die voelde dat er toch wat meer uit te slepen was. De mouwen werden opgestroopt en de druk naar voren werd ingezet. In de 24e minuut mocht DUNO een corner nemen, waar enig duw en trekwerk vooraf ging. Hierbij kreeg Tom Lobert een ellenboog in het gezicht wat goed gezien werd door Scheidsrechter Scherpenhuyzen. Boosdoener Remco van Weeren kon met rood het veld verlaten. Uit deze corner wist de geheel vrij staande Quincy de Vries fraai in te koppen, 2-2. S.V. Honselersdijk ging voor de overwinning, en had nog een kwartier om dit recht te zetten, maar DUNO gaf geen krimp meer. Met 10 man werd er met man en macht verdedigd. In de 31e minuut een corner voor de Dijk. Deze werd kort genomen door Frank op Leon. Leon legde de bal terug op Frank, maar hij kon net niet goed uithalen. Even later was het Nick die goed door ging en de bal breed legde op Nando, maar zijn schot werd door keeper Jeffrey van Vliet tot corner verwerkt. Nu was het weer een kort genomen hoekschop, en die pakte goed uit voor S.V. Honselersdijk. Het was een hoekschop op links, die Leon kort nam op Frank. Frank legde de bal goed terug op Leon, en randje strafschopgebied kon Leon goed uithalen. De bal verdween tussen de verdediger en keeper in het doel, 2-3 (foto 8). De teleurstelling bij DUNO was groot en het duel werd daarna wat onvriendelijker. De goed leidende scheidsrechter Scherpenhuyzen hield de touwtjes strak in handen, ook al waren daar wel gele kaarten voor nodig. Scheidsrechter Scherpenhuyzen liet het na een paar minuten blessure tijd voor gezien, en konden de handen omhoog bij S.V. Honselersdijk.

Aangezien Te Werve een 4-1 overwinning boekte op GDA, was er geen periodetitel weggelegd voor de S.V. Honselersdijk, maar staat de ploeg wel op een fraaie 2e plek.

Opstelling
Tom van Schie, Branco Kok (-86 Rico Kok),Tom Lobert, Ricardo van der Zijden, Pawel Rubin, Frank Vellekoop, Marcel Duijvestijn, Leon de Brabander (A), Nando Kok (-83 Luke Groenenboom), Tom van Veen, Nick Peeters

Door: Jan de Brabander

Van der Meer verzekeringen