2e dag Nover Logistics Toernooi 2015
zondag 16 augustus 2015

De 2e en afsluitende dag van het Nover Logistics Toernooi was het 1e en 2e team van S.V. Honselersdijk gekoppeld aan de vv Maasdijk. Na de eerste dag had s.v. Quintus de beste papieren om het toernooi op zijn naam te schrijven. Met 4 punten stond Quintus boven aan, en op 1 punt gevolgd door Naaldwijk en Maasdijk. Op het Sportpark de Strijphorst was het weer gezellig druk langs de lijn. Het Westlandse onder onsje ging er weer sportief aan toe. En het was een goede voorbereiding op de competitie.

De eerste helft was een open, attractieve wedstrijd, met over en weer goede scoringsmogelijkheden. Het spel ging op en neer, met toch wel de beste kansen voor S.V. Honselersdijk. In de 10e minuut had het vroege storen van Leon resultaat. Spits Tom van Veen kwam hierdoor in balbezit, en kon alleen richting Maasdijk doel gaan. Hij scoorde de 1-0. Lang konden de toeschouwers niet genieten. Een te zachte terugspeelbal van Pavel, werd door Maasdijker Kevin van de Berg goed doorzien, en hij scoorde de gelijkmaker. Hoewel S.V. Honselersdijk de betere ploeg was, maakten zij het zichzelf af en toe moeilijk door de bal zomaar in te leveren. In de 35e minuut een slordige inspeelbal, waardoor Maasdijk er snel uit kon komen. Alleen voor het Dijkse doel wist Maasdijk niet te scoren. Keeper Izan kon met zijn vingertoppen redding brengen. Vlak voor rust een mooie aanval van de thuisploeg. Leon werd aangespeeld door Marcel en hij kon vrij eenvoudig scoren, 2-1.

Tweede helft
Na de rust namen beide ploegen wat gas terug, en lag het tempo lager dan de 1e helft. Beide ploegen hebben te maken met spelers die net terugkomen van vakantie en de vermoeidheid lijkt dan ook toe te slaan. S.V. Honselersdijk was wel de meest aanvallende ploeg, maar kreeg in de 70e minuut pas zijn eerste serieuze kans. Nick werd goed diep gespeeld en alleen voor de keeper wist hij het niet af te maken.

Een kwartier voor tijd voerde Maasdijk toch de druk op, op het Dijkse doel. Met corners en afstandsschoten probeerden ze keeper Izan te verschalken, maar Izan was goed op zijn hoede. Het slotakkoord was toch voor de thuisploeg. In de 87e minuut een voorzet van Tom, en leek een prooi voor Marcel om het laatste tikje te geven, maar hij mistte volledig (foto 4). In de laatste minuut van de wedstrijd een een-tweetje tussen Leon en Tom. De bal werd nog beroerd door de Maasdijkse keeper, maar Leon kon de bal net nog binnen houden en de bal voorgeven op de toelopende Tom. Tussen 2 man kon hij de bal over de doellijn werken, 3-1. Hierna floot scheidsrechter Stanley van Lith voor het einde.

Alles bij elkaar opgeteld van de 1e en 2e teams werd s.v. Quintus de uiteindelijke winnaar, gevolgd door Naaldwijk, Maasdijk en als laatste de S.V. Honselersdijk. Voorzitter Erik Sosef bedankte sponsor Nover Logistics voor hun bijdrage aan dit toernooi en aanvoerder Marcel Bruggeling overhandigde mede-eigenaar Charles Overgaag nog een presentje. Ook de scheidsrechters werden bedankt voor hun bijdrage. Hierna volgde de prijsuitreiking, en bedankte de voorzitter de ploegen voor hun deelname, en kreeg iedere ploeg een set ballen uitgereikt door de zoon van Charles Overgaag.

Opstelling
Izan Barendse, Tim van der Meer (-45 Nigel Hendriks), Michel van Giessen, Marcel Bruggeling (A), Marcel Duijvesteijn, Rubin Pavel (-75 Robin Westeijn), Leon de Brabander, Frank Vellekoop, Nick Peeters, Tom van Veen, Nando Kok

Door: Jan de Brabander

Van Dijk Brouwer Installatietechniek