Het tweede wint finale en blijft 2e klasser
zondag 7 juni 2015

De laatste loodjes wegen het zwaarst, wordt ook wel gezegd. Vandaag de Finale wedstrijd voor lijfsbehoud in de reserve 2e klasse. Onze gastheer was vandaag MSV’71 in Maassluis.

’s Morgen om half 10 was het verzorgingshok al goed gevuld.
In een half uur tijd waren alle enkeltjes getaped en ook het massage werk was verricht.

Trainer Frank kon met de laatste wedstrijdbespreking van dit seizoen beginnen. We zaten lekker knus in de ontvangstruimte en vriend Steek had prima zijn verantwoordelijkheid gepakt door Cake van de week te regelen. De opstelling werd bekend gemaakt en de laatste puntjes werden op de i gezet. Er was vandaag maar 1 doel en dat was winnen en dus zorgen dat we volgend seizoen ook in de reserve 2e klasse mogen uitkomen.

We vertrokken richting Maassluis waar de wedstrijd om 12.00 uur begon.
Vele S.V. Honselersdijk supporters stonden heerlijk in het zonnetje langs de lijn om deze laatste wedstrijd te aanschouwen.

Zoals Piet en Janco vorige week al geanalyseerd hadden was Kethel Spaland een hele stugge ploeg die veel de lange bal hanteerde.
Dit was lastig voetballen.

S.V. Honselersdijk was de bovenliggende ploeg en creëerde een aantal kansjes, maar de keeper en de paal / lat lagen nog lelijk in de weg.
Vlak voordat de scheidsrechter voor het rustsignaal floot had Bryan de 1-0 op zijn slof, maar ook deze bal ging via onderkant lat in de handen van de keeper (foto 1). We gingen dus met de beginstand 0-0 rusten.

Er had meer ingezeten de 1e helft, maar er was vertrouwen dat we dit door konden drukken. Joey Brouwer werd gewisseld en Morad Naimi nam zijn plaats in. Frank gaf nog wat tactische aanwijzingen en de 2e helft kon beginnen.

De 2e helft was nog geen minuut oud en de bal ging naar onze rechtsbuiten Morad Naimi. Deze gaf de bal goed voor en het was Leon Brabander die met zijn HOOFD perfect de 1-0 binnen kopte (foto2). Het ijs was gebroken.

Kethel Spaland moest komen en ging er behoorlijk fysiek in. Lars Kester veroverde de bal op links en was op volle snelheid en een speler van Kethel Spaland gleed vol op hem in. Waar misschien rood wel op zijn plaats was geweest gaf de verder goed leidende scheidsrechter deze speler een gele kaart en was het Lars die het veld moest verlaten met een knie blessure. Joost B nam de plek op de linksback positie in.

Kethel Spaland speelde alles of niets waardoor er nog wat lastige momenten voor het goal van Izan waren (foto 3). De moe gestreden Branco Kok werd gewisseld voor Youri v.d borg en ook aanvoerder Robbie Brabander werd gewisseld en Nigel Hendriks nam zijn plek in.

De wedstrijd bleef tot het einde zeer spannend. Na ruim 7 minuten blessure tijd floot de scheidsrechter gelukkig af en speelt S.V. Honselersdijk 2 volgend seizoen weer in de reserve 2e klasse.

MSV’71 bedankt voor jullie gastvrijheid.

Supporters bedankt dat jullie allemaal naar MSV’71 Maassluis gekomen zijn.

S.V. Honselersdijk bedankt voor de bloemen.

Namens de hele selectie wensen wij iedereen een fijne vakantie en tot volgend seizoen.

Opstelling: Izan Barendse (K), Branco Kok (-80 Youri v.d. Borg), Ricardo v.d Zijden, Tom Lobert, Lars Kester (-60 Joost van Bergenhenegouwen.) Frank Vellekoop, Leon Brabander, Robbie Brabander (-75 Nigel Hendriks) Roy van Steekelenburg, Bryan de Brabander, Joey Brouwer (-45 Morad Naimi)

Foto 1 Kans Bryan de Brabander 1e helft
Foto 2 Doelpunt Leon de Brabander.
Foto 3 Druktes voor het Doel van SV Honselersdijk 2
Foto 4 Actie foto Roy Steekeleburg
Foto 5 Een zeer gefocuste Tom Lobert
Foto 6 Trotse aanvoerder Robbie Brabander met zijn Zoon Liam in een S.V. Honselersdijk shirt.

Sosef & v/d Knaap