Mooie dag voor de dames!
dinsdag 19 mei 2015

Afgelopen zaterdag vierden de Vrouwen 1 van SV Honselersdijk het kampioenschap. Hierbij een korte impressie van deze mooie dag.
Als leiding waren we al weken in volle gang om deze dag onvergetelijk te maken voor de dames die heel het seizoen maar 1 doel hadden, kampioen worden! Alles was geregeld en zaterdag 16 Mei want dan moest het gebeuren. Onverwacht werden we afgelopen dinsdag al kampioen en hebben we dit kort gevierd in de kantine van onze club.

De spanning was eraf voor zaterdag en dat vonden de dames toch ook wel weer fijn. Niks kon een mooi feestje meer in de weg staan.

We begonnen de dag met om 12:00 een lunch in de ontvangstkamer. John had lekkere broodjes en beleg gehaald. We hadden lekker gegeten en al wat gepraat over de wedstrijd tegen Wilhelmus, want deze wilde we wel nog winnen en het publiek dat zou komen vermaken met goed spel.

De dames gingen omkleden en moesten om 13:50 klaar zijn voor de wedstrijdbespreking, onverwachts kwam Kimberly speciaal terug van een weekendje weg in Limburg(!) en verraste de dames erg met haar komst.

De muziek stond aan het en na een korte wedstrijdbespreking konden we beginnen aan de warming-up. 10 minuten voor de wedstrijd gingen we naar binnen om de puntjes op de i te zetten. Om 14:30 kwamen de dames samen met Wilhelmus en de scheidsrechter het veld op. Met intromuziek, rookpotten en vuurwerk kwamen de dames het veld op. Het was allemaal erg mooi en het was geweldig om mee te maken.

Over de wedstrijd zal ik kort wat vertellen. De wedstrijd liep voorspoedig en kwamen snel op voorsprong. Binnen 10 minuten stonden we al 2-0 voor en de wedstrijd was gespeeld. Voor de rust liepen we al uit naar de 6-0. In de rust is er alleen maar gezegd dat ze moesten genieten van de 2e helft en lekker moesten tikken. Uiteindelijk werd het 9-1 en konden we het kampioenschap VIEREN!!

Met nog meer vuurwerk en champagne ging het even helemaal los! Daarna kwam onze voorzitter Erik Sosef de dames feliciteren met mooie woorden en nog mooiere bloemen. Ook waren er medailles geregeld en een mooie kampioenschaal. John deed nog een kort woordje om iedereen te bedanken. Daarna met z’n alle op de foto en daarna traditioneel de strijp in!!!

Na een heerlijke duik in het water konden de dames zich opfrissen en klaarmaken voor het feestje in de kantine. Voor de dames waren er ook nog shirtjes geregeld met de tekst: S.V. Honselersdijk Vrouwen 1 Kampioen 2014/2015!!! Het feestje werd goed gevierd en Jiska stond als eerst op de tafel om het feest in te luiden. Het was een geslaagd feestje!!

Afsluitend wil ik iedereen bedanken die dit feestje mogelijk heeft gemaakt. Het was een fantastische dag! Bedankt!

Patrick

Condubouw