S.V. Honselersdijk laat belangrijke punten liggen bij Duindorp
zondag 19 april 2015

Dinsdagavond was het nog euforie over de sterk gespeelde wedstrijd tegen Westlandia, maar zaterdag tegen Duindorp heeft de S.V. Honselersdijk flink in zijn vingers gesneden. Tegen nummer laatst, behaalde de ploeg van trainer Piet Boon 1 schamel puntje, na een 2-0 voorsprong.

Eerste helft
Hoewel S.V. Honselersdijk een van zijn mindere wedstrijden speelde, was opvallend het uitermate zwak optreden van scheidsrechter Bos. Wat Scheidsrechter Bos liet zien was, op zijn zachts gezegd, dramatisch en hij bepaalde in negatieve zin het wedstrijd verloop.

Door schorsingen mistte de ploeg weer 3 basisspelers, maar dat was de 1e helft weinig van te merken. De 1e helft had de ploeg vele mogelijkheden om voldoende afstand te nemen. De eerste kans was al in de eerste minuut. Nick ging om zijn tegenstander heen en vond Leon voor het doel. De bal werd echter via de keeper van Duindorp en de paal tot corner verwerkt. In de 8e minuut was het dan toch raak. Een pass van Tom Lobert bereikte op rechts Nando. Nando ging om zijn tegenstander en bij de achterlijn legde hij de bal terug op de vrijstaande Morad. Dit intikkertje betekende 0-1 voorsprong voor S.V. Honselersdijk. Duindorp moest alle zeilen bijzetten, en deed dat met de nodige overtredingen. In de 15e minuut kwam de Dijk goed weg. Keeper Tom van Schie kwam zijn doel uit ,waar Michel en een aanvaller van Duindorp een kopduel uitvochten. Tom tastte mis, en een omhaal van dezelfde aanvaller ging rakelings over. S.V. Honselersdijk kon niet echt grip op Duindorp krijgen. Met lange halen en veel storen kwam Duindorp vele malen in de buurt van keeper Tom van Schie, zonder echter gevaarlijk te worden. In de 30e minuut een mooie aanval van S.V Honselersdijk aan de rechterkant. Identiek aan het eerste doelpunt, legde Nando bij de achterlijn de bal goed terug op Morad, maar op miraculeuze wijze wist de keeper van Duindorp deze tot corner te verwerken.

Vlak voor rust een een-tweetje tussen Morad en Tom Lobert, waarbij de laatste de bal in vrije positie ter hoogte van het strafschopgebied, net niet onder controle kreeg.

Tweede Helft
De 2e helft was nog geen minuut oud en Nando was op rechts zijn tegenstander te snel af. Hij legde de bal terug op Leon, maar met rechts knalde hij de bal net naast. In de 8e minuut was het Morad die op links Nick vrijspeelde. Alleen richting doel vond Nick de keeper op zijn weg, maar de terugspringende bal werd door Nando in het doel gewerkt, 0-2. Groot nadeel was dat Marcel in de 12e minuut het veld moest verlaten met een liesblessure, en werd vervangen door Joost. In de 17e minuut leek Nick op de 3e treffer af te gaan, maar alleen voor de keeper maakte hij het niet af. Geen vuiltje aan de lucht zo dacht men. Maar Duindorp dacht hier anders over. Duindorp ging 1 op 1 achterin spelen, en nam alle risico’s. Met behulp van scheidsrechter Bos, die op grote afstand vele onterechte vrije trappen voor Duindorp constateerde. In de 20e minuut moest Rutger zijn lengte eruit gooien, om een bal uit de kruising te koppen. In de 68e minuut een onschuldige overtreding aan Dijkse kant. De vrije trap werd raak ingekopt, 1-2.

De voorsprong moest met hand en tand verdedigd worden. Van mooi voetbal was geen sprake en er moest geknokt worden. In de 36e minuut een ongelukkig moment. Een afstandsschot van Duindorp ging via het hoofd van Michel in de uiterste kruising, en onbereikbaar voor keeper Tom van Schie, 2-2. Met nog een kleine tien minuten te gaan, probeerde de Dijk wat terug te doen. In de 40e minuut een overduidelijke handsbal in het strafschopgebied van Duindorp. Scheidsrechter Bos zag dit op grote afstand aan, en liet gewoon doorspelen. Vlak voor tijd leek Morad alsnog te scoren. Een combinatie tussen Joost en Morad in het strafschopgebied, bracht Morad dicht bij de Duindorpse keeper. Maar de keeper stond precies in de baan van het schot, en verwerkte het schot tot een corner. Een paar minuten in blessure tijd kwam S.V. Honselersdijk nog goed weg, nadat een schot van Duindorp rakelings naast ging. Na 5 minuten in blessure tijd, floot scheidsrechter Bos voor het einde van de wedstrijd.

Belangrijke punten werden hier ingeleverd. Aangezien de concurrenten punten pakten staat de ploeg nog steeds op de 4e plek van onderen, en dus nog niet op een veilige plek. Met nog 3 wedstrijden te gaan moet er toch gewonnen gaan worden.

A.s thuis tegen Berkel zal het moeten gebeuren.
Kom en steun onze jongens.

Opstelling:
Tom van Schie, Marcel Bruggeling (A) (-57, Joost Zandvliet), Tom Lobert, Michel van Giesen, Rutger Opperman, Frank Vellekoop, Leon de Brabander (-80, Branco Kok), Marcel Duijvesteijn, Nick Peeters (geel), Morad Naimi, Nando Kok

Van Dijk Brouwer Installatietechniek