Prima overwinning S.V. Honselersdijk
zondag 22 maart 2015

S.V. Honselersdijk behaalde een hele belangrijke overwinning op TAC’90. Het neemt afstand van de ploegen die onder hen staan, omdat zij hun wedstrijd verloren. De ploeg staat nog steeds op een cruciale 4e plek van onderen. Maar gezien het spel wat vandaag getoond werd, is dit hoopvol voor de volgende wedstrijden.

Eerste helft
Het was aan keeper Tom van Schie te danken, dat de ploeg aan het begin van de wedstrijd niet op achterstand kwam. In de 2e minuut tikte hij net de bal weg voor de voeten van een doorgebroken speler. Een paar minuten later kon Tom, met een geweldige redding, de bal nog net uit de hoek tikken.

Het spel ging in de beginfase snel heen en weer. In de 8e minuut was S.V. Honselersdijk weer in de aanval. Na een snelle counter, werd de bal goed diep gespeeld op de op tijd startende Nando. Alleen voor de keeper, lobde hij de bal over de toesnellende keeper van TAC’90 (foto 1), en kon zodoende op het lege doel aflopen en scoorde de 1-0. Bijna had Nando binnen een paar minuten zijn 2e treffer achter zijn naam. Na een outbal van Rutger naar de volledig vrijstaande Marcel Bruggeling, leverde Marcel een perfecte voorzet af op Nando, maar Nando mistte de bal op een haar. Toch duurde het niet lang voordat de 2e treffer er in ging. In de 13e minuut werd Tim in de diepte goed aangespeeld en weer kwam de keeper van TAC’90 zijn doel uit. Met een mooie beweging omspeelde Tim de keeper (foto 2) en schoot de bal in het lege doel, 2-0. Één minuut later was het Nando die op rechts goed door kwam. Hij legde de bal breed op de inkomende Frank (foto 3), echter zijn schot ging net naast. Zo was het een prachtig eerste kwartier van de Dijkse ploeg. S.V. Honselersdijk nam daarna wat gas terug, waardoor de linies minder aaneen sloten en TAC’90 meer ruimte gaf. TAC’90 moest en ging risico’s nemen. Mede geholpen door scheidsrechter Pieterman, kregen ze ook een aantal vrije trappen in hun voordeel. Echter dit leverde weinig op.

In de 38e minuut was het weer een aanval op rechts. Nando gaf goed voor op de inkomende Bryan. De bal kon door TAC’90 speler net tot corner verwerkt worden, maar in het duel raakte Bryan met zijn hoofd de paal. Hij had een behandeling nodig en speelde daarna de wedstrijd gewoon uit. Achteraf bleek hij een kaakbreuk te hebben opgelopen. De corner hieruit werd in eerste instantie weer tot corner verwerkt. De tweede corner werd door Tim keurig geplaats bij de verste paal, waar Tom Lobert vrij stond om in te koppen. De bal werd nog even beroerd door de keeper, maar via zijn hand belandde de bal toch in de kruising, 3-0 (foto 5). Een unieke voorsprong en die konden de Dijkenaars gelukkig voor de rust vasthouden. TAC’90 werd nog even gevaarlijk opslag van rust, echter keeper Tom van Schie was in goede vorm en wist ook deze kans ongedaan te maken.

Tweede Helft
De 2e helft was attractief wat minder, maar S.V. Honselersdijk speelde het solide uit. De voorsprong deed de ploeg goed, je zag het spelplezier terug komen. Er werd geknokt en er zat meer agressie in. TAC’90 kon nauwelijks meer gevaarlijk worden. Het grootste gevaar moest komen van Rico Kogeldans. In de uitwedstrijd was hij de man die de Dijk de das om deed met 5-1 nederlaag, maar deze werd vandaag volledig aan banden gelegd. Overal werd hij goed gevolgd en op de huid gezeten.

De 2e helft kreeg de Dijk wat minder kansjes, ondanks dat er meer ruimte lag. Door de veilige marge sloop er wat onnauwkeurigheid in het spel. Het was Nick die het laatste gedeelte van de wedstrijd wat meer aanzien gaf. De razendsnelle linksbuiten was ook verantwoordelijk voor de 4-0. In de 62e minuut werd hij op snelheid aangespeeld door Tim. Zijn tegenstander was niet meer te zien, en hij kon de bal mooi voorgeven op Bryan die fraai de 4-0 scoorde (foto 6). Even later kon Nick weer het veld oversteken en legde de bal breed op Bryan. Uit zijn voorzet was er echter niemand om de bal het laatste tikje te geven. TAC’90 vond het allemaal best en ondanks de grote achterstand, bleven ze sportief voetballen. Tien minuten voor tijd probeerde Tim met een afstandsschot de ver uit zijn doel staande keeper te verschalken, maar de bal belandde op de lat. Zo werd de wedstrijd rustig uitgespeeld en zonder tijd bij te trekken, floot scheidsrechter Pieterman voor het einde.

Opstelling:
Tom van Schie, Rico Kok, Marcel Bruggeling (A), Tom Lobert, Rutger Opperman, Tim van der Meer (geel), Frank Vellekoop (-80, Joost Zandvliet), Marcel Duijvesteijn (geel), Nick Peeters, Bryan de Brabander, Nando Kok

jem-id