Vooruiblik S1 - Semper Altius 1
vrijdag 13 maart 2015

De tijd begint te dringen en de spanning en druk gaat toenemen. Deze openingszin is niet bedoelt om er onnodig druk op te zetten, zoals dat zo fraai heet, maar om het belang van de komende wedstrijden aan te geven. Immers de nummer 14 en 13 degraderen rechtstreeks (ons eerste is 6 punten van deze plek verwijderd) en de nummers 12 en 11 spelen de beruchte nacompetitie voor behoud in de derde klasse (ons eerste is daar slechts 1 punt van verwijderd om op de veilige nummer 10 plek te belanden.

De meeste ploegen spelen nog 8 of 9 wedstrijden en in theorie komen dus nog veel teams in aanmerking om de plekken 14, 13, 12 en 11 te ontlopen. De eerste vijf teams zijn in onze ogen wel veilig en alleen in theorie kan KMD geen kampioen worden.

Eens naar de feiten kijken om te bezien hoe "we" ervoor staan:
- 6 van de 18 wedstrijden gingen verloren: niet heel slecht
- 3 van de 18 wedstrijden gingen gewonnen: dat deden alle team tot nu toe beter
- 9 van de 18 wedstrijden eindigden in een gelijkspel: kampioen van de gelijke spelen
- 30 doelpunten tegen: 6 teams deden dat slechter
- 25 doelpunten voor: 2 teams deden dat slechter

Conclusies kunt u zelf trekken. Semper Altius treffen we nu op plaats 6 aan (23 punten uit 18 wedstrijden) en behaalde slechts 4 van die 23 punten in uitwedstrijden: winst bij Duindorp en een gelijkspel bij DSVP. En ons eerste heeft meer dan voorheen moeite om de punten op de Strijphorst te houden: 8 keer thuis gespeeld: 1 x winst, 5 x gelijk, 2 x verlies.

Nog wat historie tussen beide teams op de Strijphorst:
02-03-2013: 2-1 (competitie)
12-03-2011: 1-3 (competitie)
20-08-2008: 0-3 (competitie)
16-08-2003: 0-0 (vriendschappelijk)

Na lange tijd is er gelukkig gebroken met de traditie en wordt de thuiswedstrijd van het eerste weer vergezeld door de pupil van de week. Deze week is het Mike van Marrewijk uit de D3 die we een hele gezellige en leerzame middag toewensen. Hier treft u zijn profiel:

Naam: Mike van Marrewijk
Leeftijd: 12 jaar
School: Ik zit op het Startblok in groep 8
Team/ Elftal: Ik speel in de D3
Later word ik: Profkeeper
Mijn favoriete profclub is: Feyenoord
Mijn favoriet profvoetballer is: Leonel Messi
Mijn favoriete trainer is: Tom van Schie
Mijn sterkste punten zijn: Reflexen en duiken
Op welke plaats speel je: Ik ben keeper
Mijn mooiste voetbalmoment is: Kampioen werd met de F3 en E5. En het voetbalkamp met de E5
Favoriete speler bij S.V. Honselersdijk: Tom van Schie

Genoeg feiten en vooruitblik: veel plezier allemaal!

Van der Meer verzekeringen