Gemiste kans S.V. Honselersdijk
zondag 8 maart 2015

Het eerste elftal liet de kans op drie punten liggen in de uitwedstrijd tegen GDA. Twee totaal verschillende helften zorgden voor een onnodige 1-0 nederlaag.
Op een stuiterend en zanderig grasveld was de eerste kans voor GDA. In de zesde minuut kwam de rechtsbuiten oog in oog met keeper Tom van Schie, die de bal vervolgens recht op zich af zag komen. Dat was ook de enige kans voor GDA in eerste helft. S.V. Honselersdijk nam vooral in het tweede deel van de eerste helft het heft in handen. Een vrije trap rond de zestien was de inleiding voor diverse goede kansen voor S.V. Honselersdijk. Achtereenvolgens Ralph Heskes (kopbal, foto 1), Joey Brouwer (voorlangs, foto 2) en Marcel Duijvestein (schjot naast, foto 3) konden de 0-1 op het scorebord krijgen. Het gebeurde niet in de eerste helft en ook niet in de tweede helft. Een onherkenbaar S.V. Honselersdijk kwam na de theepauze uit de kleedkamer. Daar waar in de eerste helft het eigen spel werd gespeeld, zagen we na de rust meer het speltype van de thuisclub. Kansen waren er nauwelijks voor een slordig spelend S.V. Honselersdijk. In de 84e minuut maakte GDA na weifelend optreden in de verdediging wel de 1-0. Een domper en onnodig gezien de eerste helft. Toch kreeg S.V. Honselersdijk nog kansen op de 1-1 (andere fotozie de 's). Helaas bleef de nul staan, waardoor de onderste plaatsen nog niet uit het zicht zijn. Met twee thuis wedstrijden in het vooruitzicht zijn de mogelijkheden aanwezig om de benodigde punten te pakken. Als je kansen krijgt gaan ze er ook een keer in.

Opstelling
Tom van Schie, Nigel Hendriks (-15 Joey Brouwer), Rico Kok, Marcel Bruggeling, Rutger Opperman, Tim van der Meer, Frank Vellekoop, Marcel Duijvesteijn, Nick Peeters, Ralph Heskes, Nando Kok

jem-id