S.V. Honselersdijk blij met gelijkspel
zondag 1 maart 2015

Op het Rijnveld Sportpark van s.v Houtwijk was het weinig genieten voor de toeschouwers. S.V. Honselersdijk sprokkelde er wel weer een puntje bij. Gezien de klassering van onze tegenstander Houtwijk, mag je natuurlijk blij zijn met een punt. Beide ploegen maakte er deze wedstrijd een schaakspel van, en creëerden geen enkele kans. Het gelijke spel was dan ook een terechte uitslag.

Eerste helft
De wedstrijd werd eigenlijk gedomineerd door de uitermate streng fluitende scheidsrechter Mirjavanmard. Bij de minste en geringste overtredingen van beide ploegen, werd er door hem voor gefloten.

Er mocht ook echt niets deze wedstrijd, waardoor het een hele saaie wedstrijd werd. Kleine oplevingen waren alleen bij de veelvuldige vrije trappen die scheidsrechter Mirjavanmard gaf. In de 7e minuut was het een foutje in de Houtwijkse verdediging. De bal werd in de voeten van Nando geschoven, zijn voorzet stuiterde net over de toe sprintende Nick. In de 24e minuut was er een overtreding op Pavel. Tim plaatste de bal op het hoofd van Pavel, maar de bal ging net naast (foto 2). De kansjes van Houtwijk ontstonden ook uit kleine overtredingen. In de 35e minuut werd door scheidsrechter Mirjavanmard gemakkelijk een vrije trap gegeven aan Houtwijk. Tom redde goed, door het schot te keren met zijn vuisten. In de 40e minuut weer een vrije trap voor S.V. Honselersdijk, na een overtreding op Nick. De vrije trap van Tim werd te laat op gereageerd, zodat de bal voorlangs het doel ging (foto 3).

Tweede helft
In het begin van de 2e helft voerde S.V. Honselersdijk even de druk op. Er ontstonden een aantal schermutselingen voor het doel van Houtwijk, maar echt gevaarlijk werd het niet. S.V. Honselersdijk drong daarna niet meer aan, en het leek of Houtwijk tevreden was met 1 punt. Het werd een wedstrijd met 2 afwachtende ploegen die de defensie gesloten hielden. Er was over en weer veel ontzag en respect.

Houtwijk hanteerde vaak de lange bal, maar kon nauwelijks gevaarlijk worden. Onze achterhoede gaf deze middag niets weg. Verdedigend stond het als een huis. Via de buitenkanten kwam Houtwijk er maar sporadisch langs. Opbouwend ging het te traag bij de Dijkenaars. De bal werd veelvuldig achterin rond gespeeld zonder echt ook risico’s te nemen. Zodra de bal naar voren gespeeld werd, was het gauw over. De honselse voorhoede kon deze middag geen vuist maken. De scherpte was er niet, en daarbij hadden ze ook weinig ondersteuning van achteruit. De aansluiting was ver te zoeken. Veel gebeurde er niet voor beide doelen. Het enige gevaar kwam vanuit dooie momenten. In de 60e een vrije trap van Tim die net overgetikt werd door de keeper van Houtwijk (foto 5). In de 74e minuut leek Houtwijk gevaarlijk te worden. Door het midden werd een aanval opgezet, maar het schot ging ver naast. Even later mocht Houtwijk nog een vrije trap nemen net buiten de 16 m gebied, nadat een speler van Houtwijk opzichtelijk en met veel geschreeuw naar de grond ging. De vrije trap werd door keeper Tom van Schie knap gered (foto 6).

De laatste 10 minuten van de wedstrijd nog een offensief aan Dijkse kant met Robbie en Joost als verse krachten. In de 90e minuut werd een inzet van Joost uit de doelmond weggewerkt. De bal werd in het strafschopgebied opgevangen door Michel. Met zijn rug naar het doel toe probeerde hij uit de draai te schieten, maar kreeg te weinig ruimte om uit te halen.

Zo eindigde deze zeer sportieve wedstrijd in een 0-0 gelijkspel.

Opstelling
Tom van Schie, Nigel Hendriks Marcel Bruggeling (-65 Ralph Heskes), Michel van Giessen, Rutger Opperman, Tim van der Meer, Frank Vellekoop, Marcel Duijvesteijn, Nick Peeters (geel), Pawel Rubin (geel)(-85 Robbie Brabander), Nando Kok (-85 Joost Zandvliet)

Verslag door: Jan de Brabander

Van der Meer verzekeringen