S.V. Honselersdijk boekt eerste thuisoverwinning
zondag 22 februari 2015

De eerste thuisoverwinning is eindelijk een feit. Na 8 thuiswedstrijden konden de toeschouwers eindelijk de handen omhoog steken. Aan de 6-1 overwinning tegen Ariston’80 viel niets op af te dingen. Wel hadden de dijkenaars mee, dat na dik een halfuur spelen Ariston’80 met 10 man stond.

Door Jan de Brabander

Eerste helft

Hoewel elke wedstrijd belangrijk is, was deze wedstrijd wel van bijzonder belang, dit is een zogenaamde 6 punten wedstrijd. S.V. Honselersdijk staat namelijk gelijk met Ariston ’80. Bij verlies blijf je onderin hangen, en bij winst laat je Ariston’80 3 punten achter je, en kan de ploeg van trainer Piet Boon weer naar boven kijken.

Ook Ariston’80 had hetzelfde belang en begreep ook dat er gewonnen moest worden. De ploeg was het eerste halfuur agressiever dan de Dijkenaars. Het knokte voor elke meter en schuwde geen enkel duel. S.V. Honselersdijk had hier moeite mee en kreeg weinig ruimte om de bal rond te laten gaan. Veel ballen werden daardoor weggegeven. Toch kwam de thuisploeg op een gunstig moment op een voorsprong. Eerst was het Ralph, die uit een vrije trap zijn schot naast getikt zag worden door de keeper van Ariston’80. Uit de corner daarna van Frank, was het wel raak. Ralph legde de bal terug op Tim, en met een bekeken schot scoorde Tim de 1-0. Ariston’80 gooide er een nog schepje bovenop, en drong de Dijkenaars ver terug. In de 15e minuut redde keeper Tom van Schie goed, na een goed genomen vrije trap. Even later verdween de bal uit een voorzet, via de lat achter het Dijkse doel. In de 37e minuut kwam Ariston’80 met één man minder te staan, nadat een speler 2x geel kreeg. Hierna keerde de wedstrijd volledig. De ruimtes die er eerst niet waren, waren er nu volop. In de 40e minuut was het Pavel die op links goed door kwam. Zijn voorzet bereikte Frank, maar zijn schot werd gered door een speler op de doellijn.

Tweede helft

In de 2e helft voerde S.V. Honselersdijk de druk op. De magere 1-0 voorsprong moest zo snel mogelijk vergroot worden. Je kan immers niet het risico lopen, dat Ariston’80 uit een counter tot gelijke hoogte komt.

In de 53e minuut was Frank dicht bij een doelpunt maar de indraaiende corner werd op de doellijn weggewerkt. Even later werd een bal in paniek tot corner gewerkt. Uit de corner van Tim, kopte Ralph de bal richting doel, en werd op de achterlijn alsnog weggewerkt. Scheidsrechter de Groot stond goed opgesteld, en zag dat de bal de doellijn gepasseerd was, en dus stond S.V. Honselersdijk met 2-0 voor (foto 3). Ariston’80 kwam nog even terug tot 2-1, maar daarna was het over bij de studenten uit Delft. Uit een uittrap van Tom van Schie wist Nick zich knap vrij te maken tussen 3 verdedigers, en alleen voor de keeper maakte hij de 3-1 (Foto 4). Het laatste kwartier van de wedstrijd was het een gatenkaas bij Ariston’80. De moegestreden studenten hadden geen verweer meer tegen de honselse aanvallers. In de 75e minuut was er een mooi een-tweetje door het midden tussen Tim en Nick, waaruit laatstgenoemde de 4-1 scoorde. In de 84e minuut mocht Ricardo van der Zijden zijn debuut maken, ten koste van Nigel.

In de 85e minuut werd Frank goed vrijgespeeld, en hij legde de bal breed op Joost. Met een mooie schuiver wist hij de 5-1 te scoren (foto 6). Vlak voor tijd maakte Frank de 6-1. De goed leidende scheidsrechter de Groot trok er geen tijd bij, zodat een klinkende 6-1 op het scorebord stond.

Grote opluchting bij de Dijkenaars, en met een goed gevoel kan er as zaterdag afgereisd worden naar sv Houtwijk.

Opstelling
Tom van Schie, Nigel Hendriks (-84 Ricardo van der Zijden), Ralph Heskes, Michel van Giessen, Rutger Opperman, Tim van der Meer (A), Frank Vellekoop (-80 Branco Kok), Marcel Duijvesteijn, Nick Peeters, Pawel Rubin, Nando Kok (-75 Joost Zandvliet)

Sosef & v/d Knaap