S.V. Honselersdijk scoort erop los
zondag 15 februari 2015

Op deze inhaalzaterdag werd een bezoek gebracht aan de v.v Maasdijk. De maasdijkers doen het goed in de 4e klasse en dus een ideale oefenpartner voor de ploeg van Piet Boon. Aanstaande zaterdag volgt immers de belangrijke thuiswedstrijd tegen Ariston’80. Het probleem bij S.V. Honselersdijk is nog steeds het scorend vermogen. In de competitie werd tot nu toe maar 19 keer gescoord in 15 wedstrijden en is dan ook, de op één na minst scorende ploeg in de competitie. Maar aan de uitslag van vandaag te zien, komt daar hopelijk nu verandering in.

Eerste helft
Deze wedstrijd was een heel verschil met de wedstrijd tegen Quintus. Toen kregen de dijkenaars weinig ruimte om te voetballen.

Tegen Maasdijk was die ruimte er wel en kon men de bal lekker rond laten gaan. Men gunde elkaar de bal, en gingen niet voor eigen succes. In het eerste kwartier van de wedstrijd waren dan ook een aantal scoringsmogelijkheden. Toch duurde het niet lang meer voor de openingsgoal. Een pass van Tim bereikte op de rechtsbuiten staande, Nando. Uit die voorzet wist Pavel in de 19e minuut de 0-1 te scoren. In de 27e minuut was het Nick die uit een kluts de 0-2 scoorde. Even later bracht Maasdijk de stand terug tot 1-2. In de 36e minuut was het weer Nick die na een misser van de verdediging van Maasdijk de 1-3 maakte. Even voor de rust was Nando zijn verdediger te snel af en ging alleen richting doel. Met een mooie stifbal wist de jarige Nando de 1-4 te maken.

Tweede helft
In de eerste minuut van de 2e helft was het gelijk raak. Nigel werd vastgehouden en Tim mocht een vrije trap nemen. De bal werd keurig richting Michel gespeeld en Michel knikte de 1-5 binnen. Hierna mocht Maasdijk een penalty nemen die knap gestopt werd door keeper Tom van Schie (foto 2). En S.V. Honselersdijk ging lekker door, waar het gebleven was. Het bleef goed voetballen en creëerden kansen.

In de 58e minuut wist Frank de 1-6 te scoren na een bekeken voorzet van Nando. In de 62e minuut was het Nick die bij de achterlijn een voorzet op Pavel los liet, en op de doellijn wist Pavel de 1-7 te scoren (foto 3). Maasdijk wist in de 72e minuut de score terug te brengen tot 2-7. In de 75e minuut een voorzet van Roy op Nando die de eindstand op 2-8 bepaalde.

Een nuttige oefenwedstrijd en een goede generale voor zaterdag tegen Ariston’80.

Opstelling:
Tom van Schie, Nigel Hendriks, Tom Lobert, Michel van Giessen, Rutger Opperman, Tim van der Meer (A), Frank Vellekoop (-80, Branco Kok), Marcel Duijvesteijn, Nick Peeters (-67, Roy Stekelenburg), Pawel Rubin, Nando Kok

Van Dijk Brouwer Installatietechniek