S.V. Honselersdijk verliest van effectief Naaldwijk
zondag 25 januari 2015

Het begin van het jaar is er alles aan gelegen om een goed resultaat neer te zetten, wil de ploeg van Piet Boon uit de degradatie zone blijven. De stap naar de middenmoot is niet groot, maar dan moet er wel gewonnen worden. Slachtoffer deze middag zou dan onze buurman v.v. Naaldwijk moeten worden. Naaldwijk doet goed mee, en is nog in de race voor de 2e periode.

Eerste helft
Op een zonnig en goed gevuld sportpark De Hoge Bomen was het S.V. Honselersdijk die de wedstrijd niet overtuigend begon. De eerst kansjes waren dan ook voor Naaldwijk.

Na 5 minuten was het Naaldwijk die een vrije trap mocht nemen, die te gemakkelijk gegeven werd door scheidsrechter Gomes. De vrije trap werd goed genomen en onhoudbaar voor keeper Tom van Schie, ingekopt door Arnout Katz, 1-0. Na de snelle achterstand, pakte de ploeg van trainer Piet Boon de wedstrijd goed op en bouwde een ruim veldoverwicht op. Dit resulteerde al snel in de gelijkmaker. Het was Pavel die Nando de diepte in stuurde. Nando hield goed het overzicht en speelde de bal op Tim, die knap de gelijkmaker scoorde, 1-1 (foto 2). Een tegenvaller was dat Loek, na een kwartier het veld al weer moest verlaten na een harde tackel. Zijn vervanger was Branco. Maar de Dijk voelde dat er meer in zat en zette Naaldwijk vast op eigen helft. Naaldwijk had de grootste moeite om de dijkenaars af te stoppen. In de 21e minuut dook Tim alleen voor keeper Ton Verbakel (foto 3). Verbakel redde knap en behoede de Naaldwijkse ploeg alsnog voor een achterstand. Een aantal minuten later was het aan de rechterkant een overtreding op Pavel. De vrije trap van Rutger werd door keeper Verbakel net tot corner verwerkt. Uit de corner van Ralph die volgde, was het Pavel die de bal het laatste tikje kon geven, en de 2-1 voorsprong voor S.V. Honselersdijk was een feit (foto 4).

S.V. Honselersdijk deed er voor de rust alles aan om de marge te vergroten, om lekker de rust in te gaan. In de 31e minuut was het weer Tim die het 16 meter gebied op zocht en de bal breed lag op Nando. Nando haalde goed uit, maar keeper Ton Verbakel lag in het baan van het schot en kon in 2e instantie de bal alsnog pakken. Even later een bizarre blessure van Rico. In een kopduel kreeg hij een elleboog van scheidsrechter Gomes in zijn gezicht, en moest verzorgd worden door verzorgster Suus. De laatste 5 minuten kreeg S.V. Honselersdijk nog een paar vrije trappen te nemen, maar de afwerking was niet zuiver genoeg.

Tweede helft
De 2e helft was van een lager niveau. De ploegen waren aan elkaar gewaagd, en er gebeurde niet veel meer. Beide ploegen gingen wel de strijd aan, waarbij af en toe scheidsrechter Gomes tussenbeide moest komen bij kleine opstootjes. Onnodig liepen een aantal dijkse spelers ook weer tegen gele kaarten aan. Het was wel Naaldwijk die het meeste aandrong. In de 65e minuut was het Ricardo Siebring die het strafschopgebied in ging en licht geraakt werd door Rico. Siebring ging gewillig neer, en scheidsrechter Gomes wees naar de stip. Aanvoerder Sebastiaan van den Berg wist dit buitenkansje te klaren en de stand stond weer gelijk, 2-2.

Een paar minuten later was een identieke situatie aan de andere kant. Branco ging het strafschopgebied in en werd ook onderuit gehaald in het beruchte gebied. Scheidsrechter Gomes legde echter de bal net buiten de 16m (foto 6). De vrije trap hieruit ging net naast. In de 70e minuut was het Joost die na een pass van Pavel alleen op keeper Verbakel af kon gaan, maar scheidsrechter Gomes paste niet de voordeelregel toe, en blies deze af voor een overtreding op Pavel. Zo leek het duel naar een gelijkspel af te stevenen, maar man van de wedstrijd, Ricardo Siebring dacht daar anders over. Met 2 prachtdoelpunten bracht hij in de laatste 7 minuten van de wedstrijd, de stand op 4-2 voor Naaldwijk.

Gezien de wedstrijd was dit weer een onnodige nederlaag. Volgende week wacht Semper Altius. Met dezelfde instelling als voor de rust, moeten we zeker de puntjes thuis kunnen houden.

Opstelling:
Tom van Schie, Nando Kok (geel), Ralph Heskes (geel), Marcel Bruggeling (A), Rutger Opperman, Tim van der Meer (geel), Loek Grootscholten (-18 Branco Kok), Rico Kok, Nick Peeters, Pawel Rubin, Joost Zandvliet (-85 Marco Pronk)

Zoomin'