S1 en S2 oefenen tegen Kagia
zondag 18 januari 2015

Vorige week zaterdag 10-1-2015 genoten we nog in het zonnetje van een leuk voetvolleybal toernooi met de verzakers als uiteindelijke winnaar. Genoten we nog van de laatste tapas in de beste tapas bar van Benidorm.
Dat was de laatste dag van het zeer geslaagde trainingskamp van de selectie van SV Honselersdijk.

Zou het vandaag een week later ook genieten worden?
Zowel het 1e als 2e speelden vandaag een oefenwedstrijd tegen Kagia 1 en 2. De weersomstandigheden waren wel heel anders in Lissebroek.
Zowel voor de begeleiding als spelers was dit best omschakelen.

12.00 uur begon de wedstrijd van Kagia 2 (reserve 3e klasse) – SV Honselersdijk 2. Wat verrassingen in de opstelling van trainer Frank van Zijl : Een basisplek centraal achterin voor onze A-jeugd speler Nigel Hendriks en ook Lars Kester is terug van weggeweest hij begon op de rechtsback positie.
Het positieve was ook dat, zowel Devin van Dijk als Marco Pronk weer terug waren van hun blessure en vandaag lekker minuten konden maken.
De 1e 10 minuten waren best een beetje rommelig.
Gelukkig kwam er daarna wat rust in het spel en vielen er een aantal doelpunten.
Het was Robbie Brabander die een corner nam en de verdediger van Kagia schoot deze in eigen doel 0-1.
Het was Jilles de Groot, die normaal bekend staat om zijn meest fantastische voorzetten, maar vandaag bedacht had om een keer te scoren met het hoofd. De voorzet van Marco Pronk kopte hij mooi achter de keeper van Kagia 0-2.
Toch werden er best nog aardig wat kansen gemist.
Vlak voor de rust viel er nog wel een doelpunt.
De 0-3 kwam op naam van de alerte Robbie Brabander. De keeper van Kagia liet de bal los en het was Robbie die goed reageerde en de bal in de touwen knalden.
Dit was dan ook de ruststand.
In de rust werden Nigel en Youri vervangen voor Ricardo en Joost. Die beide fris aan de 2e helft starten.
De 2e helft werden er best wat kansen verprutst… ook Kagia kreeg een aantal kansen, maar gelukkig hield Izan goed zijn doel schoon.
In de 65 ste minuut was het Marco Pronk die een prachtige goal maakte dit was de 0-4 en dat is het ook gebleven.

Opstelling SV Honselersdijk 2:
Izan Barendse (k), Lars Kester (-60 Devin van Dijk) , Marcel Duijvestijn, Nigel Hendriks (-45 Ricardo v.d Zijden), Youri v.d Borg (-45 Joost van Bergenhenegouwen) Frank Vellekoop, Robbie Brabander, Robbin Westeijn, Jilles de Groot, Bryan de Brabander, Marco Pronk (-70 Youri v.d. Borg)

Kagia 1 – SV Honselersdijk 1

Om 14.30 uur waren het de 1e elftallen van Kagia en Honselersdijk die mochten starten aan hun oefenwedstrijd.
Kagia is de nummer 7 in de 3e klasse A.
Dit elftal heeft net als Honselersdijk afgelopen seizoen gestreden voor een ticket naar de 2e klasse, maar ook bij Kagia is dit niet gelukt.

De 1e grote kans was voor Joost Zandvliet, maar die koos er voor om toch de bal af te leggen aan de buitenspel lopende Joey Brouwer.
Daarna was er een ommekeer in de wedstrijd; de spelers van Kagia wonnen elk duel, zij waren een stuk scherper dan de spelers van SV Honselersdijk.
Dit resulteerde ook in doelpunten.
Het leek er op dat we in 5 minuten heel de wedstrijd weg gaven.
In de 17e , 21e en 24e minuut kon ons keeper Martijn v.d Hoek de bal uit het net vissen.
Gelukkig maakte Pawel Rubin in de 35ste minuut de 3-1.
Dit was ook de ruststand.
In de rust werden de puntjes op de i gezet.
Kop omhoog, positief en voetballen dat waren de woorden van onze trainer Piet Boon.
Ook aanvoerder Marcel Bruggeling had nog wat toe te voegen: Mannen welkom terug op aarde.
De 2e helft was begonnen.
Honselersdijk had wat meer bal bezit en in de 56 e minuut was het weer Pawel die scoorde 3-2.
Konden we nu gaan doordrukken.
Toch gaven we de 4-2 weer erg makkelijk weg.
Voor de neutrale supporter was het een leuke wedstrijd met veel doelpunten. Erg leuk dus om te kijken.
In de 75e minuut stond Joost Zandvliet op de juiste plek en schoot heel beheerst de 4-3 in.
Daar was weer de aansluiting dachten we, maar helaas Kagia kreeg na een niet zo handige overtreding van 1 van onze verdedigers een vrije trap op een 35 meter afstand van het doel.
De speler van Kagia nam de vrije trap perfect en schoot hem zo in de kruising 5-3.
De supporters gingen er toch nog even voor zitten.
Er waren mogelijkheden aan beide kanten.
Het was Tim v.d Meer die een prachtige diepte pass op Joost Zandvliet gaf en deze schoot deze keurig in het hoekje achter de keeper 5-4.
Na 91 minuten vond de scheidsrechter het mooi geweest en floot af.
Al met al 2 nuttige oefenwedstrijden.

Opstelling SV Honselersdijk 1 :
Martijn v.d Hoek (k), Loek Grootscholten (-60 Micel van Giesen) Nando Kok, Marcel Bruggeling, Rutger Opperman, Rico Kok, Tim v.d Meer, Branco Kok (-75 Bryan de Brabander) Pawel Rubin , Joey Brouwer.

Volgende week zaterdag begint het 2e deel van de competitie.

Het 2e speelt 11.30 uit in Hoek van Holland tegen HVC 2.
Het 1e speelt 14.30 uur in Naaldwijk tegen VV Naaldwijk 1

Tot volgende week.