Trainingskamp selectie - Dag 4
donderdag 8 januari 2015

Om 08.15 was, in tegenstelling tot gisteren, iedereen gewoon weer netjes op tijd in de eetzaal voor het ontbijt. Het was Ricardo van der Zeijden die de eervolle taak kreeg om het verslag van dag 3 voor te lezen. Vandaag stond de dag in het teken van een parcourtje op het strand en een quiz. Na het ontbijt werd er een wandeling ingezet van het hotel naar een strand met volleybalnetten en goals. Bij aankomst op het strand ging de staf aan de slag om de teams in te delen en het parcourtje uit te zetten. In de tussentijd werd er door de selectie een rondo gedaan waarin Niels Bransen liet zien dat hij zijn balgevoel langzaam maar zeker weer terugkrijgt. Daarnaast zagen we dat Erik Sosef hard op weg is naar een volledig herstel van kramp, welke hij opliep tijdens de eerste strandtraining. Bryan moest de rondo aan zich voorbij laten gaan, hij liet iedereen 10 minuten op hem wachten bij het verzamelen in de lobby voor de wandeling naar het strand. Het was trainer Frank van Zijl die Bryan als tegenprestatie flink liet zweten door hem wat extra arbeid te laten leveren op het mulle zand. Vriend Joey Brouwer gaf Bryan mentale ondersteuning door uit eigen wil deel te nemen en zo ook extra te investeren in zijn fitheid.

Aan het parcours namen 8 teams deel genaamd, Team Red, FC Glupen, Patatje Met, Verzakers, Bal op het dak, Hivkus, Los Presidentes en Gileheeeet. Het parcours bestond uit volleybal, voetvolleybal, voetgolf, latje trap en doelpunten maken vanaf een grote afstand. De begeleiding en geblesseerde spelers werden ingezet als scheidsrechters. Jacobus de Wijs, oud favoriete buurman van Brug, gaf tijdens het voetvolleybal een schoolvoorbeeld van objectiviteit. Niels Bransen kon deze objectiviteit wel waarderen. Leider Peet legde, zoals we hem inmiddels kennen, ieder moment direct vast met zijn camera. Er ontgaat hem, soms helaas, echt helemaal niets..

De mannen wilde uiteraard niet voor elkaar onderdoen en werden met de minuut fanatieker. Zo waren zij op deze vrije trainingsdag toch weer een hele middag flink in de weer geweest. Team Red (Rico, Brug en Frank) kwam na een nek aan nek race uiteindelijk als winnaar uit de bus. Jacobus de Wijs kon zijn emoties niet meer in bedwang houden bij het horen van de naam van het winnende team. Hij had zichzelf samen met Patrick van Gils nog zo ingespannen om het Team Hifkus (Tom, Joey H. en The Beau) wat makkelijker te maken tijdens hun potjes voetvolley en volleybal en was in hoopvolle verwachting om de naam van Team Hivkus te horen alszijnde het winnende team. Je had de mannen ook niet zoveel tijd moeten laten rekken Jacobus… Het team van Gileheeeet (Youri, Nando en Tim) kreeg het voor elkaar om ruimschoots als laatste te eindigen en zij werden uitgeroepen (en beloond) als lulletjes van de dag.

Na het parcours togen de mannen terug naar het hotel om zich klaar te maken voor het avondeten en de quiz die daarna op het programma stond. Leiders Peet en Jacobus de Wijs bleken tijdens het avonddiner niet meer zoveel trek te hebben. Het schijnt dat een lokale tapasbar nabij het hotel normaal gesproken in een jaar net zoveel omzet draait, als dat hij deze middag met het bezoek van onze leiders in een paar uur heeft binnengekregen. Nadat de spelers hun buikjes ook weer rond hadden gegeten, was het tijd om naar dezelfde Engelse pub te gaan als vorig jaar voor de traditionele voetbalquiz met de meegereisde supporters. Quizmaster van deze editie was Youri van der Borg, die een quiz met 25 vragen en twee bonusvragen in elkaar had gezet. De vragen waren zeer divers en liepen uiteen van onze club SV Honselersdijk, profvoetbal en eerdere trainingskampen. Enkele mooie vragen waren; Wie is de mascotte van FC Tamworth, Wat is de nieuwe bijnaam van Tom Lobert en Wie werd ook wel de Witte Pele genoemd. Het team van captain Kev The Koel deed, op geheel eigen wijze, een serieuze gooi naar de overwinning. Ook zij moesten (duidelijk) hun meerdere erkennen in het winnende team van deze avond, David, Nick en Nick. Volgens zijn teamgenoten wilde Kev The Koel zo graag winnen dat hij er nerveus van werd en tijdens de quiz geen slok heeft genomen van zijn biertje. En dan toch niet winnen…

Na afloop van de quiz was het weer tijd om terug te gaan naar het hotel, waarna een ieder rustig zijn mandje opzocht. Morgen is het matchday en wordt een wedstrijd gespeeld tegen de plaatselijke FC. We zijn er helemaal klaar voor.

Tot morgen.
Anton