S.V. Honselersdijk toont te weinig strijd
zondag 14 december 2014

De laatste wedstrijd van het jaar was er een om snel te vergeten. Tegen het onderaan staande Duindorp werd teleurstellend met 1-1 gelijkgespeeld en dus moeten we nog steeds wachten op de eerste thuisoverwinning.

Eerste helft
De eerste helft leek er nog geen vuiltje in de lucht. De start was voor S.V. Honselersdijk voortvarend. Door een misverstand op het middenveld bij Duindorp, kwam Joost in balbezit. Zijn dribbelactie bracht hem voor de keeper van Duindorp, maar hij zag zijn schot in kansrijke positie gestopt worden. In de rebound knalde Tim alsnog raak zodat de stand na 7 minuten op een 1-0 voorsprong stond. (foto 1) .

Een paar minuten later was het Duindorp die weer van leer trok. De linksbuiten had vrij spel richting het doel van keeper Tom van Schie. Met een ultieme redding wist Tom de bal tot corner te verwerken. Zo ging het spel in de beginfase op en neer, met toch wel de grootste kansen voor S.V. Honselersdijk. In deze fase had het eigenlijk snel meer afstand moeten nemen van Duindorp . Zolang dit niet gebeurd, ruikt Duindorp nog zijn kansen. In de 12e minuut een pass van Marcel, die doorgekopt werd door Pavel. Joost had dit goed gezien en kwam alleen voor de keeper van Duindorp, maar deze redde goed (foto 2). Één minuut later was Duindorp weer dicht bij een doelpunt. De linksbuiten liep onze verdedigers eruit, en liet een puntgave voorzet los. De spits was net te laat bij de bal. Zo was het spannend, en gebeurde er veel voor beide doelen gedurende de eerste helft. Het spel was niet denderend op het moeilijk bespeelbare veld, maar de spanning vergoedde een hoop. In de 26e minuut een mooie pass van Michel op Branco. Op links kon Branco richting Duindorp doel gaan. Zijn schot raakte echter de paal (foto 3). Drie minuten later mocht Branco het nog een keer proberen na een pass van Tim. Maar deze keer redde de keeper zelf.

Zo probeerde S.V. Honselersdijk voor de rust de marge te vergroten, om lekker de rust in te gaan. Maar het lukte niet om verder afstand te nemen. Ook nadat in de 38e minuut Nando, na een pass van Rutger alleen op de keeper af kon gaan. Zijn schot ging hard over het Duindorpse doel (foto 4).

Tweede helft
Vanaf de eerste minuut in de 2e helft was de wedstrijd onrustig, en werd er door beide elftallen onsamenhangend en slecht gevoetbald. De 1-0 voorsprong was aan de magere kant voor S.V. Honselersdijk. De wil was er ook wel om snel meer afstand te nemen, maar de ballen werden op onverklaarbare wijze zomaar ingeleverd. S.V. Honselersdijk zocht het weliswaar iets meer in de combinatie, maar dit strandde keer op keer in schoonheid. Duindorp bleef steeds de lange bal gebruiken om de voorwaartsen te zoeken, maar weinig van die ballen kwamen ook echt aan. Het kwam er op aan om strijd te leveren op het zware veld. Hierin verzaakte de thuisploeg. Het was Duindorp die de wedstrijd niet schuwde, en kort op de man ging spelen. Het gaf S.V. Honselersdijk niet meer de ruimte zoals in de eerste helft, om uit te breken. Het hield constant 5 man achter, en gokte op de counter. De moedeloosheid trad in het team van trainer Piet Boon. Passes werden zomaar ingeleverd, of kwamen niet aan. Ook de beleving bij een aantal spelers was er niet meer.

In de 68e minuut kreeg de Dijk een flinke domper te verwerken. Een diepte pass van achteruit de Duindorpse verdediging, bereikte de spits van Duindorp. Michel probeerde het schot te blokkeren, maar de bal ging via zijn been in het doel, 1-1. Het laatste kwartier werd nog flink gas gegeven, maar er was voor de Dijkse aanvallers geen doorkomen aan. Zo liep S.V. Honselersdijk teleurstellend tegen zijn 7e gelijke spel aan.

Op basis van het vertoonde spel verdiende deze wedstrijd geen winnaar. Op basis van de verkregen kansen, had S.V. Honselersdijk misschien wel recht op een overwinning.

De selectie gaat begin januari op trainingskamp in Spanje. Het gaat daar zich opladen onder de Spaanse zon voor de 2e helft van de competitie. Het is zaak om de koppies voor de 2e helft van de competitie de goede kant op te krijgen en kan het trainingskamp tot een ommekeer leiden.

Opstelling
Tom van Schie, Rico Kok, Michel van Giesen (geel), Marcel Bruggeling (A), Rutger Opperman, Tim van der Meer, Loek Grootscholten, Nando Kok, Pawel Rubin, Branco Kok, Joost Zandvliet (-70 Robin Westeijn)

Verslag: Jan de Brabander

Van der Meer verzekeringen