Eindelijk loon naar werken
zondag 7 december 2014

Grote opluchting was er na het laatste fluitsignaal van Scheidsrechter Durgunsu. De 3-2 overwinning tegen DSVP, zo net na Sinterklaas, was dit een welkome verrassing voor de Dijkenaars. Na 5 gelijke spelen en 3 verloren wedstrijden was dit eindelijk weer een lekkere overwinning. De punten verdwenen snel in de oranje tassen, en werden meegenomen naar Honselersdijk

Eerste helft
Belangrijk was vandaag het centrale duo M&M. Marcel en Michel hielden niet alleen het verdedigend goed gesloten, maar waren ook verantwoordelijk voor de gehele doelpuntenproductie.

Tegenvaller deze week was dat Tom Lobert een aardige schorsing aan zijn broek kreeg, en voorlopig niet meer inzetbaar is. Het was dus weer puzzelen door de leiding, zodoende keerde Rutger weer terug op de linksback plaats. De start van de wedstrijd verliep niet helemaal vlekkeloos. Bij het uitverdedigen buiten het strafschopgebied door doelman Tom van Schie, werd de bal ingeleverd bij de tegenstander. DSVP speler Bas van de Meide zag zijn kans schoon, en schoot de bal in de uiterste hoek. Keeper Tom van Schie was te laat terug, en S.V. Honselersdijk stond na 4 minuten met 1-0 achter. Dit was de zoveelste keer, dat S.V. Honselersdijk al vroeg tegen een achterstand aan keek. De ploeg ging snel op zoek naar de gelijkmaker. DSVP werd teruggedrongen op eigen helft en kreeg het moeilijk. Het had een aantal overtredingen nodig om de Dijkenaars af te stoppen. In de 15e minuut mocht Tim een vrije trap nemen, na een overtreding op Pawel. De vrije trap van Tim bereikte de meegekomen Michel, en die kopte de bal onhoudbaar in de kruising, 1-1 (foto 2)

Hierna liet S.V. Honselersdijk de touwtjes even vieren. Het gaf DSVP weer de mogelijkheid om terug te komen in de wedstrijd. Het maakte zichzelf moeilijk, door op het middenveld de bal te lang bij zich te houden. Zodoende leed het daarom een aantal keren onnodig balverlies op het middenveld. Zo moest Rutger in de 25e minuut een inzet van de doellijn halen. Het laatste kwartier was weer voor de Dijk. Zo kopte Nando net naast, na een voorzet van Branco, en een inzet van Frank werd teniet gedaan door keeper Milan Klein van DSVP. Een knappe actie in de 38e minuut van Tim die, op links een aantal DSVp’ers liet staan. Hij had op links nog één man voor zich, en leek die ook voorbij te gaan, maar een overtreding weerhield hem van een scoringskans.

Tweede helft
De 2e helft leverde gelijk al een aantal grote kansen op voor S.V. Honselersdijk. Een bekeken schot van Ralph werd door keeper Milan Klein uit de hoek getikt. Uit het vervolg van de aanval werd de bal door Tim weer ingeschoten, maar een verdediger wist de bal uit het doel te koppen. In de 54e minuut was dan eindelijk de opluchting. Marcel die vaak mee gaat naar voren bij spelhervattingen , knalde de bal hard achter doelman Milan Klein 1-2. DSVP probeerde hierna met lange ballen naar voren de spitsen te bereiken, maar veel gevaar leverde dat niet op.

S.V. Honselersdijk probeerde het met gewoon simpel voetbal, en dat leverde wat kansen op. In de 62e minuut ging Nando langs zijn tegenstander, en leverde een mooie voorzet op voor Ralph. Met een mooie zweefduik à la van Persie, kopte Ralph de bal goed naar beneden (foto 4), maar keeper Milan Klein was attent. Even later weigerde scheidsrechter Durgunsu de bal op de stip te leggen, nadat Pawel onderuit werd gehaald in het strafschopgebied. Maar je voelde gewoon dat er meer in zat voor de jongens van Piet Boon. DSVP verliet zijn verdedigde stelling, en dat gaf meer ruimte. In de 27e minuut was Ralph er weer dicht bij, maar zijn schot ging net over. Twee minuten later was het dan toch raak. Marcel was weer meegekomen na een spelhervattin,g en scoorde tussen 4 DSVP spelers door, de 1-3 (foto 5). Met nog een kwartier te gaan kon het nog ongemeen spannend worden. DSVP ging massaal naar voren. In de 30e minuut appelleerde heel DSVP voor een handsbal van Michel in het strafschopgebied. Maar Michel kreeg de bal hard tegen zijn hoofd en bleef liggen. Na de verzorging van Michel weigerde DSVP de bal terug te geven. Dit onsportieve gedrag leverde bijna nog een kans op. Toch werd het laatste kwartier nog billen knijpen. Vlak voor tijd kreeg DSVP na een knappe combinatie een open kans, maar die ging gelukkig naast. In de 93e minuut was dan toch de tegentreffer, 2-3. Maar 1 minuut later floot scheidsrechter Durgunsu voor het einde en zaten 3 belangrijke punten in de tas.

Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen het onderin staande Duindorp. Een overwinning zou ons weer een beetje in de middenmoot brengen.

Opstelling
Tom van Schie, Rico Kok, Michel van Giesen (geel), Marcel Bruggeling (A), Rutger Opperman, Tim van der Meer, Frank Vellekoop, Loek Grootscholten, Nando Kok (-92 Robin Westeijn), Pawel Rubin, Branco Kok (-75 Joost Zandvliet)

Door: Jan de Brabander

Prins Group