S.V. Honselersdijk krijgt klop van TAC’90.
zondag 2 november 2014

Zaterdagmiddag kreeg S.V. Honselersdijk flink klop van een hele goede tegenstander. De uitslag, 5-1, was wel wat geflatteerd, omdat de Dijk het laatste kwartier veel ruimte weg gaf, en TAC’90 daar dankbaar gebruik van maakte. De grote man van de wedstrijd was TAC’90 speler Rico Kogeldans (foto 1), die bij veel doelpunten betrokken was, en ook de belangrijke derde treffer maakte.

Eerste helft
Het begin was verrassend. Gelijk bij de aftrap, verraste TAC’90 bijna keeper Tom van Schie met een afstandsschot. De bal had nauwelijks een omwenteling gemaakt, of het schot ging via de lat over. S.V. Honselersdijk startte moeizaam. Het kreeg weinig ruimte op het middenveld. Deze was volledig in handen van TAC’90. Veel ballen werden door S.V. Honselersdijk ingeleverd. Razendsnel was de omschakeling van TAC’90, en werden de flanken bediend, waar de Dijkse verdediging geen antwoord op had. In de 7e minuut hield verdediger Michel, TAC’90 nog van het scoren af, maar 1 minuut later was het wel raak. Door het midden kon TAC’90 geheel vrij opstomen richting keeper Tom van Schie, en scoorde de 1-0. Nauwelijks een paar minuten later was het Pawel, die een doelpunt wist te voorkomen. S.V. Honselersdijk kon daar aanvallend weinig tegenover stellen. Dat was ook mede te danken aan de grensrechter van TAC’90. De zeer onsportieve man, vlagde in het eerste kwartier een aantal keren voor buitenspel, waar totaal geen sprake van was. Maar hoe goed de Dijkse spelers vorige week elkaar vonden, nu lukte het de eerste helft niet. De ballen werden vrij eenvoudig ingeleverd, en gaven daardoor TAC’90 om uit te breken. De organisatie van de Dijkse verdediging was dan ver te zoeken. In de 25e minuut opnieuw balverlies, waarbij TAC’90 op links kon uitbreken, en eenvoudig de verdediging werd uitgespeeld, waaruit TAC’90 de 2-0 kon scoren.

S.V. Honselersdijk was volledig de weg kwijt. Het ging zich ook irriteren aan het pietluttige fluitgedrag van scheidsrechter Gieles. Bij het minste geringste werd door de leidsman gefloten. Een aantal overtredingen zag hij toch bij S.V. Honselersdijk over het hoofd, en trok een aantal keren onterecht geel, als de Dijkenaars hierop reageerden. De rest van de eerste helft probeerde de ploeg zich te herpakken maar TAC’90 gaf geen enkele krimp.

Tweede helft
De 2e helft begon S.V. Honselersdijk sterk aan de wedstrijd. De ingevallen Branco had gelijk al een paar goede acties in huis. In de 50e minuut een scherpe voorzet van Branco, maar de kopbal van Bryan was nog niet krachtig genoeg om de keeper het moeilijk te maken. Even later was het toch raak. Weer een actie van Branco, bereikte de volledig vrijstaande Bryan. Deze wist met een mooie schuiver de 2-1 te maken (foto 4). Het meegekomen publiek ging er lekker voor zitten, en moedigden de jongens aan. In de 9e minuut leek Nick op de keeper af te stomen. Duidelijk was te zien dat hij op moment van spelen niet buitenspel stond, maar weer was het de grensrechter die onterecht voor buitenspelval vlagde. Het was onbegrijpelijk dat ook deze situatie niet gezien werd door scheidsrechter Gieles. Nando attendeerde de scheidsrechter hierop, en kreeg prompt de gele kaart toegedeeld.

Zo waren de eerste 20 minuten van de 2e helft voor de ploeg van trainer Piet Boon, en zat de gelijkmaker in de lucht. Zo ranselde in de 20e minuut de keeper van TAC’90 een schot van Michel uit de hoek. Maar een minuut later was het over en uit bij de Dijk. Een knappe actie van Rico Kogeldans van TAC’90, werd fantastisch achter keeper Tom van Schie geschoten, 3-1. Deze klap kwam de ploeg niet meer te boven. Het ging wel op zoek naar de aansluitingstreffer, maar daarbij werd de verdediging enigszins verwaarloosd. Hier maakte TAC’90 dankbaar gebruik van, en werd in de 45e en 49e minuut nogmaals gescoord, zodat de eindstand 5-1 werd.

Opstelling:
Tom van Schie, Rico Kok (geel), Michel van Giesen, Marcel Bruggeling (A), Tim van der Meer, Pawel Rubin (geel), Ralph Heskes (-45, Branco Kok (geel), Loek Grootscholten (-45, Nando Kok), Joost Zandvliet, Bryan de Brabander (geel), Nick Peeters

Prins Group