Oefenwinst S.V. Honselersdijk
zondag 24 augustus 2014

De oefenwedstrijd tegen Verburch begon al om 12:00 uur wegens een teamuitje van de honselse selectie, wat helaas niet door ging. Verburch dat prestatief voetbal op de zaterdag heeft gekozen, is voortvarend begonnen in de oefenperiode. Het won met maar liefst 8-1 van 2e klasser Piershil !
Uniek deze middag was dat S.V. Honselersdijk met de 3 broers Kok aan de wedstrijd begon. Devin van Dijk, overgekomen van de A junioren, maakte vanmiddag zijn debuut in het eerste elftal.

Eerste helft
Nu de vakantiegangers weer binnen komen druppelen, kan trainer Piet Boon zijn elftal weer een beetje vorm gaan geven. Het is de hoogste tijd, want met nog 2 bekerwedstrijden voor de boeg, volgt 6 september de 1e competitie wedstrijd tegen Berkel.

Verburch begon gretig aan de wedstrijd en kreeg gelijk al een fraaie kans, maar de bal ging maar net naast. Na deze schermutseling, bouwde S.V. Honselersdijk aan een stevig overwicht. Het was gretig en gaf Verburch weinig kans om uit te breken. Aanvallend begint het ook beter te lopen, vele kansen werden gecreƫerd. In de 10e minuut had het al 1-0 moeten zijn. Een pass van Frank op de diep spelende Leon, zette Leon alleen voor de keeper van Verburch. Hij legde de bal breed op de voor de goal vrijstaande Branco, maar hij schoot de bal helaas naast. De druk op het doel van Verburch bleef groot en kansen kwamen er. In de 40e minuut een fraaie aanval van S.V. Honselersdijk. Een prima actie van Leon stelde Ralph in staat om de 1-0 te scoren. In de 46e minuut een overtreding op Rico. De vrije trap van Leon werd door Michel onhoudbaar ingekopt (foto 4), 2-0.

Tweede helft
Begin van de 2e helft gaf S.V. Honselersdijk nog meer gas. In de 4e minuut werd Branco op links goed breed aangespeeld door Pavel. Branco speelde de bal op het juiste moment diep op Leon. Alleen voor de keeper kreeg Leon een ideale mogelijkheid, maar wist deze niet te verzilveren. Nadat na 20 minuten de stormloop van S.V. Honselersdijk geluwd was, kwam Verburch er meerdere malen gevaarlijk doorheen. Het was niet echt bij machte om het doelman Izan gevaarlijk te maken, zodat de eindstand 2-0 bleef.

Opstelling:
Izan Barendse, Devin van Dijk (-45, Tom Lobert), Marcel Bruggeling, Michel van Giessen, Rico Kok, Ralph Heskes, Leon de Brabander (A) (-60, Marcel Duijvesteijn), Marcel Duijvesteijn (-45, Loek Grootscholten), Nando Kok (-60, Frank Vellekoop), Branco Kok, Frank Vellekoop (-45, Rubin Pavel)

Sosef & v/d Knaap