Coppa il Terzo Tempo 2014 gewonnen door Forum Sport S5
zondag 15 juni 2014

Zaterdag 14 juni was de dag dat de Coppa il Terzo Tempo dit jaar plaats zou vinden. Waar de dag werd afgetrapt met een dikke wolkenlaag boven Sportpark De Strijphorst, kwam de zon in de loop van de middag steeds verder door. Het was een heerlijk voetbalweertje en ook voor een uitgebreide derde helft was het prima vertoeven.

Eerst werd in drie poules gestreden voor vier plekken in de halve finales. Uiteindelijk bleken de groepswinnaars S.V. Honselersdijk S7, Quintus S5 en Naaldwijk S5. De vierde plek in de halve finale ging naar de beste runner-up en dat was Forum Sport S5, dat in poule A het onderspit moest delven tegen het betere doelsaldo van S.V. Honselersdijk S7.

Op het hoofdveld was er de herhaling van de finale van vorig jaar: 2013-winnaar Quintus S5 nam het op tegen S.V. Honselersdijk S7. Op veld 2 was er de clash tussen Forum Sport S5 en Naaldwijk S5. Beide halve finales zouden uiteindelijk beslist worden door een penaltyreeks, welke in het voordeel werden beslecht van S.V. Honselersdijk S7 en Forum Sport S5.

Dit betekende dat de twee beste ploegen uit poule A elkaar ook in de finale zouden treffen. Speciaal voor de finale van de Coppa il Terzo Tempo werd dit jaar een beroep gedaan toparbiter Cor van Elswijk. Nadat het arbitrale trio en de beide teams het veld konden betreden onder de klanken van de officiële Coppa il Terzo Tempo-hymne kon de aftrap worden verricht. Forum Sport S5 bleek in deze finalewedstrijd een maatje te groot voor S.V. Honselersdijk, dat met de gedachte ogenschijnlijk al op het terras zaten. Het was dan ook Forum Sport S5 dat met de wisselbokaal aan de haal ging en zo het zeuvende van S.V. Honselersdijk wederom achter te laten als verliezend finalist van de Coppa il Terzo Tempo.

Na de finale was er dit jaar een nieuw onderdeel: de buikschuif competitie. In onderlinge duels tussen de deelnemers werd bepaald wie elke keer een ronde verder ging richting de finale. De baan was voor de eerste wedstrijd al gretig ingegleden en het water voor op de baan was niet aan te voeren. Uiteindelijk ging v.v. Lyra S8 er met de hoofdprijs van vier kannen bier vandoor.

De derde helft werd voorzien van muziek van het broertje van DJ Bombastic, die zelf moest draaien op een feestje van de selectie. Uiteindelijk werd de geslaagde dag afgesloten met tafel dansen in de kantine en kon bij de meeste aanwezigen het licht al uit.

Vanuit de organisatie willen we graag De Club van Honsel bedanken voor het (financieel) mogelijk maken van dit toernooi. Verder is zeer zeker een bedankje op zijn plaats voor iedereen die vandaag zijn steentje heeft bijgedragen en de organisatie te hulp heeft geschoten deze dag. Wij hebben genoten, tot volgend jaar!

Van der Meer verzekeringen