Westlandse vriendenteams maken zich op voor Coppa il Terzo Tempo
zondag 25 mei 2014

De competitie zit er na afgelopen zaterdag weer op voor alle lagere seniorenteams en dus worden de pijlen gericht op de prijzen die aan het einde van het seizoen worden verdeeld. Voor het merendeel van de Westlandse vriendenteams zal de focus liggen op de aanstaande Coppa il Terzo Tempo. Na het succes van vorig jaar is de organisatie er wederom in geslaagd om een uitstekend deelnemersveld op de been te brengen. De Coppa il Terzo Tempo vindt dit jaar plaats op zaterdag 14 juni vanaf 12:00 uur.

Quintus S5 zal zijn titel komen verdedigen en is gebrand op titelprolongatie. ´Wij kunnen het eerste elftal worden in de historie van de Coppa il Terzo Tempo dat er voor de tweede achtereenvolgende keer vandoor gaat met de titel´, aldus één van de sterspelers van Quintus S5. Tijdens het toernooi zullen de Heulenaren onder meer stuiten op vier teams van gastheer S.V. Honselersdijk: S4, S7 (verliezend finalist in 2013), S9 en S10.

Waar alle deelnemers gebrand zullen zijn om zo snel mogelijk aan de derde helft te beginnen, zal eerst worden afgetrapt in vier poules van vier. De indeling van de poules zal bekend worden gemaakt middels de enige echte Coppa pre-party op donderdag 5 juni, waar geloot zal worden door een aansprekende gastheer. De loting vindt plaats in de kantine van S.V. Honselersdijk en iedereen is op donderdag 5 juni vanaf 20:00 uur van harte welkom om dit evenement bij te wonen.

Na drie poulewedstrijden zullen de poulewinnaars in de halve finales strijden om een plek in de finale. Ondertussen kunnen de ‘verliezers’ onder het genot van een heerlijk zonnetje genieten van een welverdiende pint of een heerlijk wijntje. Nadat de finale is beslecht volgt er nog een activiteit voor alle teams op het hoofdveld en zal de DJ het zonnige terras omver blazen.

Uiteraard zullen zowel deelnemers als toeschouwers niks tekort komen tijdens dit voetbalfeest. Voor de inwendige mens zal gezorgd worden door op meerdere plaatsen (buiten en binnen) een hapje en een drankje aan te bieden. Dit laatste zal uiteraard niet worden gerealiseerd met de inzet van vele vrijwilligers, welke wij vooraf alvast willen bedanken. Tevens gaat een meer dan groot dankwoord uit naar De Club Van Honsel, de business club van S.V. Honselersdijk, welke het toernooi financieel mogelijk maakt.

Van der Meer verzekeringen