S.V. Honselersdijk sluit competitie verliezend af
zondag 11 mei 2014

Zaterdag 10-5-2014 onze laatste officiële competitie wedstrijd van het seizoen 2013-2014. De periodetitels zijn verdeeld en zowel voor S.V. Honselersdijk als de IJVV de Zwervers stond er niets meer op het spel.
Doelstelling: Lekker voetballen, geen stomme kaarten pakken en vooral heel blijven en de vraag was: Zouden we voor het 3e seizoen achter elkaar 60 punten halen?

Op deze zeer regenachtige zaterdag hadden we in Rotterdam Zuid gelukkig het mooie uitzicht op de KUIP.

Om half 3 was het aardig droog en floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd S.V. Honselersdijk zette meteen goed druk en kreeg daardoor wel wat mogelijkheden. Er werd over en weer lekker gevoetbald, maar je zag wel dat er voor beide elftallen niets meer op het spel stond. De ruststand was dan ook 0-0.

Na rust kregen de Zwervers meteen een grote kans, maar gelukkig ging deze voor langs. In de 60e minuut wisselde Piet Nando voor Jeroen, die na 6 weken blessureleed weer de eerste minuten mocht maken. Na 25 minuten in de 2e helft was het Ralph Heskes die ons op voorsprong zette 0-1. Vlak daarna kwam de bal ongelukkig tegen een arm aan in de zestien, de scheidsrechter gaf door appelleren van de Zwervers nu wel een strafschop. De aanvoerder van de Zwervers nam deze strafschop en deze ging via de lat in de bomen en de stand bleef 0-1.

Pawel kwam naar de kant voor Bryan die net als vorige week ook weer wat speelminuten kreeg. Leon werd gewisseld voor Branco die vandaag zijn debuut maakte in het 1e elftal. S.V. Honselersdijk kreeg in de 2e helft een paar goede mogelijkheden, alleen stond het vizier niet op scherp vandaag.
De Zwervers maakte hier in de 87ste minuut gebruik van en door een inschattingsfoutje van onze keeper de 1-1. Zouden we dan met 1 punt Rotterdam Zuid verlaten…. Net als 2 seizoen terug, toen werd het 3-3.
Helaas in de 92ste minuut scoorde de Zwervers de 2-1 en zij hielden de 3 punten dus in Rotterdam Zuid.

Bijzonderheden: Branco Kok maakte zijn debuut.

Onze felicitaties gaan uit naar spelers en begeleiding van onze kampioen teams, Het 5e, de G1, C1 en de F3. We hopen jullie allen volgende week te zien bij onze 1e nacompetitie wedstrijd voor promotie naar de 2e klasse.

Volgende week zaterdag 17 mei de 1e wedstrijd van de nacompetitie spelen we thuis i.v.m. de Jubileum dag spelen we om 15:00 uur onze tegenstander is Rhoon uit de 3e klasse D.

Opstelling:
Tom van Schie; Tom Lobert, Michel van Giesen, Marcel Bruggeling, Tim van der Meer; Robin Westeijn, Ralph Heskes, Leon Brabander (A) (-81, Branco Kok); Nick Peters, Pawel Ruben (-76, Bryan de Brabander), Nando Kok (-60, Jeroen Vogels)

Condubouw